خبرگزاری کار ایران

۱۶ کاربرد جالب‌ و شگفت‌انگیزِ سشوار در خانه‌

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۷۲

من یک سشوار در کشوی لوازم آرایشم دارم که به ندرت از آن استفاده می کنم و به غیر از زمان هایی که برای خشک کردن موهایم عجله دارم، به سراغش نمی روم.

با این حال، از زمانی که با کاربردهای آن آشنا شده ام، بسیار بیشتر از قبل از آن استفاده می کنم و دیگر در بین لوازم آرایشم خاک نمی خورد.از پاک کردن برچسب های سخت گرفته تا سایز کردن کفش، بعضی از این کاربردها آنقدر جالب اند که به نظر می رسد خشک کردن مو یکی معدود کارهایی است که سشوار می تواند انجام دهد! قطعا اگر شما هم مثل من با کاربردهای سشوار آشنا شوید، قدرش را بیشتر می دانید و بیش از پیش از آن استفاده خواهید کرد. در ادامه با معرفی کاربردهای شگفت انگیز سشوار با راهنماتو همراه باشید:

۱- پاک کردن انواع برچسب از روی سطوح

برچسب های ضربه گیر، کاغذهای یادداشت و هر نوع برچسبی را می توانید با استفاده از گرمای سشوار به راحتی پاک کنید. گرما چسب را سست کرده و به جدا شدن برچسب از روی سطوح کمک می کند.

۲- پاک کردن آثار شمع

تمیز کردن موم شمع از روی سطوحی مانند مبلمان و فرش کار بسیار دشواری است. اما به کمک گرمای سشوار می توانید به راحتی آن را از روی سطوح پاک کنید.

۳- برق انداختن تزئینات کیک

کافی است سشوار را روی دور کند قرار دهید و آن را به آرامی بر روی کیکی که پخته اید، حرکت دهید. با این کار می توانید درخشش خاصی به تزئینات کیکتان ببخشید.

۴- خشک کردن لباس ها

لباستان را روی دوش یا کابینت آویزان کنید و از دور به آرامی باد سشوار را روی آن بگیرید و لباستان را خشک کنید.

۵- از بین بردن بخار آینه

می توانید با استفاده از اندکی باد گرم سشوار، بخار آینه را از بین ببرید.

۶- از بین بردن گرد و غبار

تزئینات چوبی حکاکی شده، آثار هنری، گل های مصنوعی، قفسه های کتاب، لامپ و کیبورد کامپیوتر را می توان با استفاده از باد سشوار از هر گونه گرد و غبار پاک کرد.

۷- کمپرس گرم

برای گرم کردن بدن و اعمال کمپرس گرم می توانید از باد گرم سشوار استفاده کنید. کافی است یک حوله مرطوب بر روی قسمت مورد نظر قرار دهید و از دور باد گرم سشوار را بر روی آن بگیرید.

۸- پاک کردن آثار مداد رنگی از روی دیوار

باد گرم سشوار را روی آثار مداد رنگی بگیرید. سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب و مقدار کمی مواد شوینده به راحتی این آثار را از بین ببرید.

 ۱۶ کاربرد جالب‌ و شگفت‌انگیزِ سشوار در خانه‌

۹- خشک کردن کفش

می توانید کفش و پوتینتان را که در فصل زمستان خیس شده است، با استفاده از سشوار به راحتی خشک کنید.

۱۰- خشک کردن لاک

اگر لاک زده اید و عجله دارید که خشک شود، کافی است از دور کمی باد سشوار را بر روی انگشتانتان بگیرید تا خشک شود.

۱۱- یخ زدایی مواد غذایی

دیگر نیاز نیست برای یخ زدایی مواد غذایی در هوای آزاد مدت زیادی منتظر بمانید. کافی است سشوار را روی درجه حرارت گرم تنظیم کنید و با آن یخ مواد غذایی را آب کنید.

۱۲- از بین بردن چروک لباس

اگر لباستان چروک شده است و به اتو دسترسی ندارید، می توانید از اتو برای صاف کردن چروک های آن استفاده کنید. کافی است کمی آب روی لباستان اسپری کنید و باد گرم سشوار را روی آن بگیرید.

۱۳- فر کردن مژه ها

اگر طرفدار مژه های فر و زیبا هستید، می توانید پیش از استفاده از فرمژه آن را به مدت چند ثانیه با استفاده از سشوار گرم کنید و سپس مژه هایتان را با آن حالت دهید. دقت داشته باشید که فرمژه در هنگام استفاده خیلی داغ نشده باشد.

 ۱۶ کاربرد جالب‌ و شگفت‌انگیزِ سشوار در خانه‌

۱۴- پاک کردن لکه های آب

اگر سطوح چوبی مبلمان شما با آب لکه دار شده است، کافی است باد سرد سشوار را به سمت لکه ها بگیرید تا کاملا خشک شوند.

۱۵- اندازه کردن کفش

اگر کفش هایتان تنگ هستند، کافی است ضخیم‌ترین جوراب‌هایتان را بپوشید و کفش هایتان را به پا کنید. سپس به مدت چند دقیقه سشوار را به سمت کفش‌ها بگیرید تا بزرگتر شوند.

 ۱۶ کاربرد جالب‌ و شگفت‌انگیزِ سشوار در خانه‌

۱۶- سایز کردن عینک آفتابی

اگر عینک آفتابیتان به شما تنگ است و سرتان را فشار می دهد، می توانید دسته های آن را با باد گرم سشوار حرارت دهید و به آرامی به سمت داخل یا خارج خم کنید تا کمی گشادتر شود.

منبع راهنماتو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز