خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

نمایشگاه دائمی صنایع دستی و مواد غذایی قزوین در چین برگزار می‌شود/صنایع قزوین برای صادرات به بروز رسانی نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۸۸۵

مدیرعامل شرکت بازرگانی عرشیا تجارت آرمان ملل گفت: باتوجه به فعالیت صورت گرفته برای معرفی محصولات و حضور در نمایشگاه‌های مختلف در برنامه های پیش رو در کشور چین یک نمایشگاه دائمی از محصولات و مواد غذایی ایرانی، صنایع دستی، ظروف کریستال و فرش خواهیم داشت و همین امر در راستای توسعه صادرات‌ خواهد بود، ضمن اینکه جذب سرمایه‌گذار برای استان هم مد نظر ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در حال حاضر موضوعات اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است و چند سال است که این حوزه و کارآفرینی مورد تاکید قرار دارد و باز شدن گره بسیاری از مشکلات به آن وابسته است.

استان قزوین از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که می‌تواند به افزایش صادرات و ارزآوری کمک کند، یکی از زمینه‌های صادراتی قزوین صنایع دستی ، صنایع غذایی و محصولات کشاورزی است که در معرفی استان تاثیرگذار است.

محبوبه منفرد که از فعالین بازرگانی،تولید و صادرات در حوزه کریستال رنگی، سفید و طلا کوب است در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین  درباره زمینه فعالیت خود گفت: 60 درصد از تولیدات و محصولات ما در داخل مصرف می‌شود و 40 درصد هم دارای مشتریان خارجی است و کشورهای چین، امارات، عمان، آذربایجان، ترکیه، لیبی، روسیه، اوکراین به عنوان بازار صادراتی به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت ظریف پرشین لیا  عنوان کرد: فعالیت در این مجموعه از ابتدا تاکنون برای 100 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده و باتوجه به صادرات محصولات و رشدی که در نتیجه تنوع محصولات و گسترش بازار با استفاده از شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی محقق شده، در ارزآوری برای استان تاثیرگذار بوده است.

نوسانات نرخ ارز از مشکلات جدی صادرکنندگان است

عضو هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان صنایع دستی کشور با بیان اینکه تغییرات نرخ ارز یکی از مشکلات جدی صادرکنندگان است، گفت: نوسان قیمت ارز باعث می‌شود هزینه‌ها و قیمت‌های زمان سفارش و تحویل همخوانی نداشته باشند و در نتیجه صادرکننده متضرر می شود و سودآوری مد نظر در صادرات محقق نمی‌شود.

این کارآفرین برتر استان قزوین ادامه داد: در حوزه استان هم در زمینه کیفیت محصول، طراحی، بسته بندی و برند سازی ضعیف عمل می‌کنیم و در زمینه هایی طراحی‌ ها و بسته بندی قدیمی بوده و پاسخگوی بازارها صادراتی نیست، همچنین میزان توان و ظرفیت تولید هم در مواردی صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

منفرد با تاکید بر نوآوری و خلاقیت در تولید محصولات صادراتی عنوان کرد: در زمینه صنعت به طور مداوم طرح‌ها را بررسی و بروز رسانی می‌کنیم، در انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی استان سمینارهایی در حوزه بازاریابی، فروش و تبلیغات برگزار شده تا فعالین صنایع دستی بتوانند محصولات را طبق سلیقه بازار هدف تولید کنند.

رئیس انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در حوزه چرم سفارش‌هایی داشتیم که موفق نشدیم صادرات خوبی داشته باشیم، در حوزه‌های رودوزی‌های سنتی، گلیم و تراش شیشه به بازار هدف توجه شده اما در بیشتر مواقع افراد از طرح‌های قدیمی دست برنمی‌دارند که باعث محدود شدن فروش و صادرات می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توسعه صادرات

وی اضافه کرد: سعی شده با ارتقای آگاهی و سطح علمی فعالین صنایع دستی به بهبود وضعیت کمک شود، ابتدا باید بازاریابی صورت گرفته و بعد تولید داشته باشیم، همچنین برای برندسازی، شناسنامه محصول و بسته بندی هم آموزش‌هایی انجام شده و با رصدی که در برگزاری نمایشگاه‌ها صورت گرفت افرادی که در کارگاه‌ها شرکت داشتند، نسبت به گذشته موفقیت بیشتری کسب کردند.

این فعال حوزه تولید و بازرگانی با اشاره به اینکه بروزرسانی، استفاده از مواد اولیه مرغوب و بازاریابی در رشد اقتصادی پایدار دارای اهمیت است، عنوان کرد: برای تنوع محصول و‌توسعه بازار، توصیه می‌شود فعالین حوزه صادرات ابتدا بازار کشورهای همسایه را رصد کرده در این حوزه فعالیت کنند و در مراحل بعدی بازار خود را به سایر کشورها گسترش دهند؛ البته در توسعه معرفی حرفه‌ای محصول، داشتن سایت تخصصی و شرکت در نمایشگاه‌ها ضروت دارد.

رئیس انجمن صنایع دستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: فعالیت انجام شده در انجمن صنایع دستی و حضور فعالین این حوزه در دوره‌های مختلف به فعالیت مشترک با استان البرز منجر شده که در آن در کنار معرفی محصولات، حوزه گردشگری هم مطرح می‌شود، همچنین برای ارتباط با استان‌های همسایه هم نمایشگاه‌های منطقه‌ای برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز