خبرگزاری کار ایران

نکات طلایی برای تنظیم خواب کودک

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۶۸۵

اگر هنگام خواب با کج خلقی کودک خود سر و کار دارید و روال عادی خواب آنها درست نیست، ممکن است به این دلیل باشد که ساعت بدن کودک نوپایتان هماهنگ نیست. مانند یک مورد بد جت لگ، اگر کودک شما بیش از 30 دقیقه طول می کشد تا بخوابد، این نشانه واضحی است که ساعت داخلی او زمان خواب را تشخیص نمی دهد.

به گزارش ایلنا، نحوه عملکرد ساعت بدن فرزندتان تا حدی به ژنتیک بستگی دارد، برخی از ما تمایل داریم که آدم های صبح باشیم، و برخی از ما تمایل داریم که شب بیدار باشیم. این به سلول های اعماق مغز ما مربوط می شود که توسط هورمونی به نام ملاتونین تنظیم می شود.

علم خواب

علم خواب می گوید که ملاتونین چگونه خواب را راهنمایی می کند. سطح آن در روز پایین است، در طول عصر افزایش می یابد و در شب به اوج خود می رسد. سطح ملاتونین ما حدود دو ساعت قبل از شروع احساس خواب آلودگی شروع به افزایش می کند و زمانی که این دو ساعت به پایان می رسد، پنجره خواب ما باز می شود و به راحتی به خواب می رویم.

در بزرگسالی، ریتم شبانه روزی یا ساعت بدن ما تحت تأثیر قرار گرفتن چرخه های نور و تاریکی است. کم شدن نور در عصر باعث تولید هورمون خواب، ملاتونین می شود که باعث خواب آلودگی ما می شود و به ما کمک می کند شب ها به خواب برویم. در صبح، نور خورشید باعث تولید هورمون کورتیزول می شود که تولید ملاتونین را متوقف می کند و بدن ما می گوید که زمان آن فرا رسیده است که بیدار شویم.

اما برای نوزادان، داستان متفاوت است. در رحم همیشه تاریک است. نوزادان هنگامی که در رحم هستند نشانه های زمانی را از مادر خود دریافت می کنند، اما در چند ماه اول پس از تولد، نوزادان به معنای واقعی کلمه نمی دانند که ساعت چند است. به طور معمول چندین ماه طول می کشد تا ریتم شبانه روزی آنها به طور کامل رشد کند و نوزادان شروع به تولید ملاتونین و کورتیزول به عنوان بخشی از ریتم شبانه روزی ملاتونین طبیعی خود کنند. 

خبر خوب این است که در چند مرحله ساده ( به طور دقیق هفت مرحله) می توانید تولید ملاتونین کودکتان را به حداکثر برسانید و به او کمک کنید احساس خواب آلودگی کند. همه آنها حول افزایش میزان نور طبیعی کودک شما می چرخند. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی به تنظیم ساعت بدن او کمک می کند تا در طول روز هوشیار باشد و در شب بخوابد، بنابراین هدف شما این است که این میزان را در روز به حداکثر برسانید.

 

نکات طلایی برای تنظیم خواب کودک

برای تقویت هورمون کودک نوپا می توانید در روز چند ساعت پیاده روی کنید

چگونه ملاتونین بدن را افزایش دهیم؟

1. پرده های اتاق را کنار بکشید

مطمئن شوید که به محض بیدار شدن پرده ها را کنار می زنید. بدان معناست که نوزاد زمانی را صرف نگاه کردن به آسمان می کند، او را تشویق کنید تا اشکالی را در ابرها پیدا کند یا پرندگان مختلف را برای سرگرم کردن مشاهده کند.

 

2. بیرون بروید

هر روز صبح آماده رفتن به خارج از خانه باشد. هرچه زودتر به یک گردش پنج دقیقه ای در اطراف باغ یا پارک بروید تا در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

3. زمان ناهار را در نظر بگیرید

در طول زمستان که ممکن است صبح ها تاریک باشد، با هم ترکیب کردن روتین زمان ناهار و بیرون رفتن به مدت پنج دقیقه قبل از ناهار می تواند تفاوت ایجاد کند. این لازم نیست برای مدت طولانی باشد.

نکات طلایی برای تنظیم خواب کودک

برای راحت خوابیدن کودک دیدن انیمیشن قبل از خواب ممنوع است

4. مهد کودکی را انتخاب کنید که دارای فضای باز باشد

سوال مهمی که هنگام مراجعه به مهد کودک باید بپرسید این است که فرزند من چقدر زمان را در بیرون از خانه سپری می کند؟ مطمئن شوید که مهدکودکی پیدا می کنید که دارای فضاهای بیرونی و زمان های منظم برای بازی در فضای باز باشد، بنابراین او در بیرون در نور روز و همچنین در داخل خانه فعال باشد.

5. از کلیدهای دیمر برای کنترل نور استفاده کنید

ممکن است به نظر یک اقدام شدید باشد، اما تغییر کلیدهای نور به سوئیچ های کم نور به شما این امکان را می دهد که شدت نور را در طول روتین خواب خود کاهش دهید. این می تواند به کودک شما کمک کند تا راحت بخوابد.

 

نکات طلایی برای تنظیم خواب کودک

کم شدن نور در عصر باعث تولید هورمون خواب ملاتونین می شود

6. قبل از خواب انیمیشن ممنوع 

به کودک نوپا خود اجازه ندهید که قبل از خواب تلویزیون تماشا کند یا با iPad بازی کند.

7. همراه شام یک لیوان شیر به نوزاد خود بدهید

به جای آب به کودک نوپای خود یک لیوان شیر در وعده های عصرانه اش بدهید. شیر به همراه مرغ، بوقلمون و لوبیا حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است و ساعت بدن او از آن برای ساختن ملاتونین خواب آور استفاده می کند.

به کودک خود تفاوت شب و روز را بیاموزید

در حالی که نمی توان زمانی که کودک شما چند هفته ای دارد یک برنامه روتین مناسب ایجاد کرد، شروع به جدا کردن فعالیت های شبانه روزی مفید است.

1. حداقل روزی یکبار کودک خود را بیرون ببرید تا نور روز را ببیند و هوای تازه را روی پوستش احساس کند. اگر یکی از روزهایی را سپری می کنید که بیرون رفتن از خانه به نظر مشکل است، فقط مطمئن شوید که تعداد زیادی چراغ روشن وجود دارد یا پنجره ها باز هستند و نور اتاق را پر می کند.

2. سعی کنید از انواع مختلف تعامل برای شب و روز استفاده کنید تا تمایزات واضحی بین این دو برای کودک خود ایجاد کنید. در شب، می توانید از پرده ها را بکشید تا مطمئن شوید اتاق تاریک است و سر و صدا را به حداقل برسانید، بنابراین فضایی آرام و ساکت خواهید داشت. وقتی کودک شما برای غذا خوردن در شب از خواب بیدار می شود، چراغ ها را کم کنید یا از یک چراغ جانبی برای تاریک نگه داشتن اتاق استفاده کنید و اگر مجبورید صحبت کنید، از صدای آرامی استفاده کنید. همچنین بهتر است از تعویض پوشک کودک خود بپرهیزید مگر در موارد ضروری و اگر این کار را انجام می دهید به همان قوانین پایبند باشید.( نورهای کم نور و کم و آهسته صحبت کردن.)

3. در طول روز، نگران سرو صدا نباشید، همانطور که کودک شما خواب است به فعالیت های خود ادامه دهید. کودک باید به خوابیدن با وجود سروصدا، نور و هیاهوی اطرافش عادت کند. آخرین چیزی که نیاز دارید یک خواب سبک است.

4. در حالی که یک برنامه روتین کامل باید استفاده شود، برخی از عادات قبل از خواب مشکلی ندارد.اگرچه نوزاد نمی تواند یک روال را بفهمد، اما عاشق پیش بینی پذیری خواهد بود. قبل از اینکه بخوابد، لباس هایش را عوض کنید و او را حمام کنید تا آرام شود و نشان دهید که فعالیت های روز به پایان رسیده و زمان شب فرا رسیده است.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز