خبرگزاری کار ایران

آیا می‌توان وابستگی به قرص‌های خواب را ترک کرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۹۰۵

آیا می‌توان وابستگی به قرص‌های خواب را ترک کرد؟ برای این کار حتما به کلینیک معتبر ترک اعتیاد مراجعه کنید تا بهترین نتیجه را شاهد باشید

رنج بردن از مشغله‌های ذهنی، اصلی‌ترین علت گرایش افراد به سمت استفاده از انواع مختلف قرص‌های خواب است؛ قرص‌هایی همچون زولپیدوم، کلونوزپام، آلپرازولام و ... که از پتانسیل بالایی برای ایجاد احساس آرامش در فرد، برخوردار هستند؛ مسئله‌ای که زمینه ساز وابستگی بیش از حد در افراد و در نتیجه ایجاد عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از قرص‌های خواب است. در چنین شرایطی مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد و اقدام برای ترک قرص خواب، اصلی‌ترین اقدامی است که لازم است انجام شود.

در برخی از کلینک‌های مرکز اعتیاد نیز جهت ترک افراد (به ویژه در روش‌های ترک یابویی یا همان ترک سرپایی)  مواد اعتیادزا و یا شبه مخدری همچون زولیپدوم، قرص ب 2  و ... استفاده می‌کنند. مواد اعتیادزایی که در کنار وابستگی بیش از حدی که در فرد ایجاد می‌کنند، عوارضی را نیز برای فرد مصرف کننده به دنبال دارند. (عوارضی همچون بروز اختلالات رفتاری و روانی)

 از این رو باید دقت داشت که کلینیک مورد نظر شما، از به روز‌ترین و بی‌ضررترین روش‌های ممکن جهت بهبود بیماران و مراجعان خود استفاده می‌کند.

عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از قرص‌های خواب آور

فراموشی، یبوست، گز گز شدن دست و پا، استفراغ، افسردگی، تغییر در میل جنسی، افزایش ضربان قلب، عرق کردن بیش از حد و .... تنها نمونه‌ای از عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از این قرص‌ها هستند. در برخی از مواقع نیز، استفاده طولانی مدت و یا استفاده بیش از حد از این قرص‌ها می‌تواند سبب ایجاد "اور دوز" و بروز عوارضی همچون به کما رفتن، برهم خوردن ریتم منظم تنفس (کند و آهسته شدن آن)، ایجاد اختلال در عملکرد قلب و ... شود؛ عوارضی که در خیلی از مواقع، مرگ فرد را به دنبال دارند.

میل غیر قابل کنترل به مصرف این قبیل ترکیبات، یکی از دیگر عوارض ناشی از استفاده طولانی مدت از قرص‌های خواب آور است. عارضه‌ای که می‌تواند سبب مصرف این داروها توسط فرد حتی در مواقع غیر ضروری شود.

مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد معتبر، گامی اساسی در مسیر بهبودی

بدون شک، اقدام به ترک قرص‌های خواب آور، با بروز عوارض جانبی متعدد جسمی و روانی برای فرد همراه است. عوارضی که می‌توانند با تحت نظر قرار گرفتن بیمار توسط یک کادر درمان مجرب به حداقل مقدار ممکن برسند. از این رو توصیه می‌شود که فرد در مسیر رسیدن به بهبودی کامل، از خدمات یک مرکز ترک اعتیاد معتبر استفاده کند. کلینیکی که کلیه فعالیت‌های آن تحت نظر وزارت بهداشت باشد و با توجه به شرایط جسمی و سلامتی فرد، برنامه خاصی را برای ترک بیمار در نظر بگیرد

چنین کلینیکی لازم است به یک مرکز سم زدایی پیشرفته مجهز باشد تا بیمار از این طریق بتواند  اولین مرحله برای ترک را به اصولی‌ترین و درست‌ترین حالت ممکن پشت سربگذارد. در ادامه نیز لازم است که کلینیک از کادر درمانی با تجربه‌ای برخوردار باشد تا بتواند کلیه خدمات درمانی لازم برای ترک را در اختیار مراجعین خود قرار دهد.

آیا می‌توان وابستگی به قرص‌های خواب را ترک کرد؟

خدمات کلینیک و مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی

کادر درمانی کلینیک و مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی در پروسه درمان اعتیاد به قرص‌های خواب آور، مواد مخدر و یا محرک، کلیه عوارض جسمانی و همچنین روانی ناشی از این عارضه را تحت درمان قرار می‎دهند. به همین خاطر از به روزترین روش‌های درمانی برای مقابله با عوارض روانی ناشی از آن (و به صورت خاص افسردگی) استفاده می‌شود. گروه درمانی، رفتار درمانی، برگزاری جلسات منظم روانشناسی برای بیمار و همراهان او و ... نمونه‌ای از روش‌های به کار گرفته شده در این مرکز است.

پذیرش و بستری شبانه روزی کلیه بیماران، ارائه کلیه خدمات رفاهی و لاکچری به بیمار و همراهان او، کادر درمانی مجرب (نورولوژی، قلب و عروق، مسمومیت، بیهوشی و ...)، خدمات اورژانس شبانه روزی و .... تنها نمونه‌ای از خدماتی است که توسط مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی به مراجعان ارائه می‌شود. این مرکز ترک اعتیاد پیشرفته در تهران، کلیه خدمات رفاهی لاکچری و همچنین هتلینگ (اتاق‌های VIP به صورت تک نفره و شخصی) را به بیماران و مراجعان خود ارائه می‌دهد. این مرکز تخصصی پیشرفته دارای قرارداد همکاری با مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست تا بتواند در مواقع ضروری و اورژانسی، بیماران را به این مراکز انتقال دهد.

یکی از مهم‌ترین مزایای این مرکز در مقایسه با دیگر مراکز درمانی مستقر در شهر تهران، استفاده از روش‌های به روز درمانی و ریشه یابی علت اعتیاد برای مقابله با اعتیاد افراد است. کاشت کپسول نالتروکسان یکی از این روش‌های درمانی بوده که به صورت انحصاری در مرکز و کلینیک ترک اعتیاد دکتر جوادی انجام می‌شود. نالتروکسان یکی از داروهای ترک اعتیاد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا یا همان FDA بوده که از طریق تحت تاثیر قرار دادن تمامی گیرنده‌های مغزی و مسدود کردن آن‌ها، شوق و اشتیاق بیش از حد فرد برای مصرف مواد اعتیادزا را کنترل و درمان می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد روش های بستری برای ترک قرص های خواب آور، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. (02122222241 - 09127771460)

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز