خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان تاکید کرد:

دیابت و فشار خون مهم ترین دلیل ابتلا به بیماری کلیوی در استان زنجان/ اولویت اصلی آموزش و پیشگیری است

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۵۳۷

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، با بیان اینکه اولویت این مرکز راه اندازی بخش های دیالیزی برای شهرستان ها بوده است گفت: دیابت و فشار خون مهم ترین دلیل ابتلا به بیماری کلیوی در استان زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیر انجمن بیماران کلیوی استان زنجان، به مناسبت گرامیداشت هفته حمایت از بیماران کلیوی، در جمع خبرنگاران با اشاره به  تاریخچه تأسیس این انجمن گفت: در حال حاضر 1800 بیمار کلیوی تحت پوشش این مرکز هستند.

وی، با بیان اینکه اولویت این مرکز راه اندازی بخش‌های دیالیزی برای شهرستان‌ها بوده است، خاطر نشان کرد: افزایش بیماران کلیوی در استان حائز اهمیت است که حدود 85 درصد درگیری‌های بیماری کلیوی از محل دیابت و فشار خون هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، تاکید کرد: آموزش در جهت پیشگیری در این مرکز به طور جدی شروع شده است.

طهماسبی، در ادامه از خروج 1800 نفر بیمار و 1400 نفر بیمار پیوندی از چرخه دیالیز خبر داد و گفت: بخش دیالیز این مرکز مجهزترین و به روزترین مرکز دیالیز در شمالغرب کشور است که در آن بیماران دیالیزی خدمات رایگان دریافت می کنند.

به گفته مدیر انجمن بیماران کلیوی زنجان، روزانه 90 بیمار در سه شیفت جهت دیالیز به این مرکز مراجعه می‌کنند که با 30 تخت مجهز، به صورت رایگان دیالیز می‌شوند.

طهماسبی، همچنین از احداث و بهره برداری از  13 سوئیت جهت رفاه حال همراهان بیماران در سالجاری خبر داد و گفت: این اقدام با هدف ایجاد چرخه کامل خدمات درمانی، حمایتی، آموزشی و پیشگیری است.

این مسئول در استان زنجان، افزود: اگر همه این ها در کنار هم انجام شود، شاهد کاهش بیماری کلیوی خواهیم بود.

طهماسبی، در بخشی از سخنان خود، با اشاره به عوارض دیالیز برای بیماران و همچنین هزینه های آن برای مراکز درمانی، بر ضرورت فرهنگ سازی برای زندگی صحیح تر جهت پیشگیری از بیماری تأکید کرد.

وی، با اشاره به آخرین آمار سالجاری در این خصوص، اضافه کرد: طبق آخرین آمار سالجاری 460 نفر، بیماران پیوندی 751 نفر و تعداد بیماران مراقبتی را 632 نفر که 40 نفر آنها کودکان زیر 10 سال هستند.

به گفته طهماسبی استان زنجان در بحث آموزش و پیشگیری، پیشرو است و از هر 5 نفر، 3 نفر مستعد ابتلا به بیماری کلیوی هستند. 

در پایان گفتنی است رقیه کامران دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با ارائه گزارش‌هایی از موفقیت های ورزشی، بیماران خاص و پیوندی، گفت: 300 نفر ورزشکار فعال در تمام گروه ها از اعضای انجمن  فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز