خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل انجمن بیماران سرطانی استان زنجان(مهرانه) خبرداد:

ساختمان کلینیک تخصصی و مرکز رادیوتراپی مهرانه با اعتباری ۴۰ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۳۲

مدیر عامل انجمن بیماران سرطانی استان زنجان(مهرانه) از پیشرفت ۴۷ درصدی طرح ساخت کلینیک تخصصی و مرکز رادیوتراپی مهرانه خبر داد و گفت: این طرح در مساحت ۱۴ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

ایلنا: مدیر عامل انجمن بیماران سرطانی استان زنجان(مهرانه) گفت: این طرح برای اجرای کامل مستلزم استقرار دستگاه‌های جانبی دیگری است که مهرانه در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر وثوق در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این طرح به دلیل سرمایه گذاری کلان اکنون به یک طرح ملی تبدیل شده که تمامی هزینه‌های آن از سوی خیران تامین می‌شود.

وی، نبود دستگاه رادیوتراپی را جزو نیازهای استان اعلام کرد و افزود: این مشکل از طریق مهرانه که در برنامه دراز مدت خود درنظر داشت، برطرف می‌شود.

وی، درباره جزئیات این دستگاه ادامه داد: این دستگاه با هزینه ۹/۴ میلیارد تومان از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده و اکنون بعد از طی مراحل مختلف وارد زنجان شده است.

مدیر عامل مهرانه ادامه داد: با راه اندازی این دستگاه بیماران سرطانی که برای درمان ۲ ماه در ترافیک نوبت بودند در کمترین زمان در زنجان مورد درمان قرار می‌گیرند.

وثوق، با اعلام اینکه فاز نخست این طرح در ۲ ماه نخست سال آینده با استقرار این دستگاه اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح برای اجرای کامل مستلزم استقرار دستگاههای جانبی دیگری است که مهرانه در دست اقدام دارد.

به گفته وی، درمان بیماران سرطانی از طریق این دستگاه در کاهش مرگ و میر تاثیرگذار است و راه اندازی آن منوط به تاییدیه سازمان انرژی اتمی است.

وثوق، در پایان راه اندازی این دستگاه را در درمان بیماران منطقه و کشورهای همسایه مهم دانست و ادامه داد: این دستگاه می‌تواند زمینه‌ای برای توسعه صنعت توریسم پزشکی استان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز