خبرگزاری کار ایران

انجمن کلیوی زنجان سطح علمی مربیان بهداشت مدارس را در زمینه بیماری‌های کلیوی ارتقاء می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۰۵

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه امسال یک دوره کلاس آموزش مربیان بهداشت مدارس با هدف ارتقاء سطح علمی آنان در زمینه بیماری‌های کلیوی برگزار کرد.

فوق تخصص کلیه و داخلی انجمن کلیوی زنجان، علایم و نشانه‌های بیماری‌های کلیوی را برشمرد و گفت: تهوع و استفراغ، مشکل در ادرار کردن(احتباس اداری یا سوزش ادرار)، تورم چشم‌ها و پا‌ها، ‌درد پهلو و کمر درد، خارش سراسر بدن، کاهش اشتها، تکرر ادرار به ویژه در شب، پیدایش خون و پروتئین در ادرار و فشار خون بالا از علایم هشدار دهنده بیماری‌های کلیوی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهاره حاجی سلیمی امروز اظهار داشت: وجود هر یک از این علایم زنگ خطری برای افراد است و باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: عدم توجه به بیماری‌های کلیوی و پیشگیری از آن، عواقب جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

در ادامه مشاور و مسئول روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تصریح کرد: در جهت پیشگیری و ارتقاء سطح آگاهی مربیان و دانش آموزن مدارس، واحد آموزش و پیشگیری این انجمن آمادگی همکاری با آموزش و پرورش زنجان را دارد.

گلزار باباخانی تاکید کرد: مربیان و دانش آموزان مدارس می‌توانند جهت مشاوره در زمینه‌های مختلف با انجمن کلیوی زنجان تعامل نمایند.

وی اظهار در ادامه اظهار داشت: مربیان بهداشت مدارس، دانش آموزان دارای علائم بیماری‌های کلیوی را شناسایی کرده و جهت حمایت‌های لازم به انجمن بیماران کلیوی زنجان معرفی کنند.

گفتنی‌ست ۳۰ نفر از مربیان بهداشت ناحیه یک زنجان در این کلاس آموزشی حضور داشتند.

همچنین این کلاس آموزشی در سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد.

یادآور می‌شود انجمن کلیوی زنجان، ۲ بهمن ماه امسال نیز یک دوره کلاس آموزش مربیان بهداشت برای مربیان بهداشت ناحیه دو آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز