خبرگزاری کار ایران

مدیر اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان:

آزادسازی سوسنگرد نقطه عطفی در شکست ابهت پوشالی رژیم عراق بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۲۷

مدیر اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: شکست محاصره دشمن و آزادسازی سوسنگرد نقطه عطفی در شکست ابهت پوشالی رژیم عراق بود.

زنجان _ ایلنا: مدیر اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: دوران دفاع مقدس نشات گرفته از نهضت عاشوراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جلال قربانی، مدیر اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز(۲۶ آبان) در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان به سالگرد آزادسازی سوسنگر اشاره کرد و اظهار داشت: این عملیات بزرگ که با از جان گذشتگی و ایثار رزمندگان همراه بود ابهت پوشالی عراق را در هم کوبید.

وی این روز را نقطه عطفلی در تاریخ پرافختار ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: این دوران نیز نشات گرفته از نهضت عاشوراست.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در سال ۸۵ به سطح اداره کل ارتقاء پیداد کرد، خاطرنشان ساخت: در همین راستا گام‌های مهمی در حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و خاطرات رزمندگان و فرماندهان ۸ سال دفاع مقدس برداشته شده است.

قربانی از ثبت خاطرات ۵۰ رزمنده و فرمانده دفاع مقدس زنجانی در قالب تاریخ شفاهی جنگ خبر داد و افزود: این خاطرات به صورت فایل دیجیتال هستند و به زودی در قالب کتاب چاپ و منتشر خواهند شد.

این مقام مسئول به آماده سازی ۲ جلد کتاب تاریخ شفاهی در دست چاپ نیز اشاره کرد و افزود: یک جلد از این کتاب‌ها مربوط به خاطرات فرزاد بیات و یک جلد مربوط به خاطرات کریمی یکی از آزادگان استان زنجان است.

به گفته قربانی در تلاش بودیم تا این کتاب‌ها در سالروز عملیات طریق القدس رونمایی شود.

تولید فیلم مستند نقش رزمندگان استان زنجان در دفاع مقدس، تولید و انتشار آلبوم موسیقی «راز باران» انتشار ۱۴ شماره نشریه جرعه نوشان، انتشار نرم افزار موبایلی لاله‌های نیلگون(زندگی ۴۰ فرمانده و رزمنده) و برگزاری چهار جشنواره شعر دفاع مقدس از مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد در استان عنوان شد.

قربانی همچنین به چاپ ۲ عنوان کتاب شعر دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: جشنواره خاطرات دفاع مقدس نیز در استان برگزار شد.

به گفته مدیر اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲ واحد درسی با عنوان دفاع مقدس در دانشگاه‌های زنجان تدریس می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از اختصاص ۲۲ هکتار زمین برای احداثپارک موزه دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: در این مرکز برنامه‌های فرهنگی با رویکرد تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان دنبال خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز