خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

هنرستان موسیقی زنجان تا پایان سال افتتاح می‌‏شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۰۸

سال آینده عملیات اجرایی تالار موسیقی زنجان آغاز می‌‏شود تا با استانداردهای لازم؛ اجرای موسیقی از وضعیت نابسامان‌‌ نجات یابد. هنرستان موسیقی استان نیز پایان سال افتتاح می‌‏شود.

استاندار زنجان، گفت: در جامعه ایرانی موسیقی جایگاه وزینی داشته و در تاریخ قبل از اسلام نیز نوازندگان و موسیقیدانان برجسته‎ای و بنامی هنر خود را ارائه کرده‌‏اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، شامگاه سه‌شنبه(۲۱بهمن) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره موسیقی استان زنجان باعنوان آوای امید با تقدیر از دست‏انداکاران جشنواره آوای امید، ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی‌داشت.

استاندار زنجان، یادآور شد: فضای چنین جمعی برای اجرای برنامه‎های موسیقی است اما به دلیل زمینه خوبی که برای هنر به ویژه هنر موسیقی در زنجان وجود دارد بر خود وظیفه دیدم که در این جشنواره حضور یابم.

مقام عالی استان زنجان خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲۳۰ نفر در بخش تک نوازی و ۲۲ گروه در بخش گروه‎نوازی نشان از غنای خوب فرهنگی و موسیقی استان زنجان است که استقبال هنرمندان از این جشنواره این امر را نشان می‌‏دهد.

انصاری با بیان اینکه موسیقی با زندگی انسان عجین است و قدمت آن نیز از صحبت کردن بیشتر است و آوا و موسیقی دراین دوران وسیله مفاهمه بین مردم بوده است، افزود: در جامعه ایرانی، موسیقی جایگاه وزینی داشته و در تاریخ قبل از اسلام نیز نوازندگان و موسیقیدانان برجسته‎ای و بنامی هنر خود را ارائه کرده‌‏اند.

وی با اشاره به اینکه بعداز اسلام نیز هنرمندان موسیقی ازجمله صفی‏‌الدین و تبریزی در به نظم آوردن موسیقی تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متاخرین بسیاری نیز در این زمینه زحمت کشیده‎اند تا این میراثفرهنگی ثبت و ضبط شده و در اختیار علاقه‎مندان قرار گیرد.

استاندار زنجان گفت: در دوران اخیر نیز موسیقی نقش عمده‎ای در تحولات اجتماعی داشته است و حتی در دوران انقلاب نیز شاهد کارهای بزرگ و ماندگاری در عرصه موسیقی بوده‎ایم که برخی از آن‌ها به نمادی برای غرور ملی شده است.

انصاری با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی نیز از موسیقی به عنوان مشوق و محرک استفاده می‌‎شد، افزود: موسیقی شعر را بعد از دوران انقلاب غنا بخشید و موجب اعتلای آن شد.

وی؛ توسعه موسیقی و پرداختن به بخش‌‏های مختلف آن را از مسئولیت‏‌های جدی دولت عنوان کرد و گفت: لازم است در سطح استانی و ملی به آن توجه شده و در تربیت هنرمندان این بخش تلاش کرد.

استاندار زنجان در پایان سخنان خود با بیان اینکه تا پایان سال هنرستان موسیقی زنجان افتتاح می‌‏شود، افزود: از ابتدای سال آینده عملیات اجرایی تالار موسیقی زنجان آغاز می‌‏شود تا با استانداردهای لازم؛ اجرای موسیقی را از وضعیت نابسامان‌‌ رها کرده و علاقه‌‏مندان شاهد اجراهای فاخرتری در این زمینه باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز