خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در قم:

سلامت خانوار کارگری با دستمزد کمتر از یک میلیون تومان تامین نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۸۲

متأسفانه در سال‌های گذشته، رقم کاذبی برای تورم اعلام و بر‌‌ همان اساس حقوق کارگران را تعیین می‌کردند که این امر مشکلات کارگران را بیشتر می‌کرد که امیدواریم در سال جاری این روند ادامه پیدا نکند.

یک فعال کارگری در قم معتقد است تامین زندگی سالم برای خانواده‌های کارگری در سال ۹۲ با تصویب پایه دستمزد کمتر از یک میلیون تومان مقدور نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی طالبی با اشاره به دشواری تامین یک زندگی آبرومند و توام با سلامت با دستمزد قانونی کارگران، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در سال جاری، کارگران سال ۹۱ را با رنج و سختی فراوان سپری کردند که قطعا پایان سال، مشکلات بیشتری را رو به روی خود می‌بینند.

دبیر سابق خانه کارگر قم با تأکید بر لحاظ کردن نرخ واقعی تورم در تعیین حداقل دستمزد کارگران، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته، رقم کاذبی برای تورم اعلام و بر‌‌ همان اساس حقوق کارگران را تعیین می‌کردند که این امر مشکلات کارگران را بیشتر می‌کرد که امیدواریم در سال جاری این روند ادامه پیدا نکند.

این فعال کارگری با تأکید بر اینکه درگیر بودن کارگران با مشکلات اقتصادی، جامعه را دچار مشکل می‌کند، گفت: حداقل در این شرایط که مسئولین هم پذیرفتند مردم از نظر اقتصادی تحت فشارند، لازم است با در نظر گرفتن واقعیات اقتصادی نسبت به افزایش دستمزد کارگران اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز