خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران ساختمانی خبر داد:

طرح اصلاح بیمه کارگران ساختمانی در راه مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۶۲۲

کمیسیون بهداشت کارگروهی متشکل از نمایندگان کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنعت ساختمان سازی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی(وزارت مسکن) را برای ارائه طرحی به منظور اصلاح بیمه کارگران ساختمانی مامور کرده است.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از طرحی در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به قصد اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی خبر داد.

«اکبر شوکت» در این باره به ایلنا گفت: کمیسیون بهداشت کارگروهی متشکل از نمایندگان کارگران ساختمانی، کارفرمایان صنعت ساختمان سازی، سازمان تامین اجتماعی، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی(وزارت مسکن) را برای ارائه طرحی به منظور اصلاح بیمه کارگران ساختمانی مامور کرده است.

وی که خود عضو کارگروه یاد شده است، ادامه داد: جلسات این کارگروه از حدود ۳ هفته گذشته آغاز شده که جلسه نهایی آن امروز(دوشنبه ۱۹ خرداد) برگزار می‌شود و سپس، طرح پیشنهادی به کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

این فعال کارگری در تشریح جزییات طرح پیشنهادی این کارگروه، گفت: نمایندگان مجلس از ما خواستند دغدغه آن‌ها برای ساخت و ساز در روستاها و شهرستان‌های کوچک را رفع کنیم و در طرح پیشنهادی، مبالغی که از پروانه‌های ساختمانی به منظور بیمه کارگران ساختمانی روستاها یا شهرستان‌های کوچک برداشت می‌شده، کاهش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد از حق بیمه کارگران ساختمانی از پروانه‌های ساختمانی و ۷ درصد از آن توسط خود کارگران پرداخت می‌شود، ادامه داد: در طرح پیشنهادی، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران ساختمانی شاغل در روستاها و شهرستان‌های کوچک از محل مالیات بر ارزش افزوده جبران خواهد شد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان ضمن مبهم خواندن دلیل نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی تاکید کرد: هزینه بیمه کارگران ساختمانی یک درصد از هزینه‌های کل صنعت ساختمان سازی را در بر می‌گیرد که بسیار ناچیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز