خبرگزاری کار ایران

تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۰۱۸

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاونت امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، مدیران کل دستگاههای اجرایی و جمع کثیری از کارگران، کارفرمایان و تعاونگران استان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاونت امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، مدیران کل دستگاههای اجرایی و جمع کثیری از کارگران، کارفرمایان و تعاونگران استان برگزار شد.

به گزار ایلنا، «سید علی اکبر طاهایی» معاونت امور مجلس، حقوقی و استانها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: هدف دولت یازدهم برقراری عدالت است و دکتر روحانی و اعضای کابینه اش تمام تلاش خود در جهت تحقق این مهم در کشور به کار گرفته اند.

وی افزود: هنگامی که دکتر روحانی با شعار تدبیر و امید گام در صحنه انتخابات ریاست جمهوری گذاشت برخی این سووال را عنوان کردند که آیا دولت های گذشته به دنبال اجرای تدبیر و امید نبوده اند؟!

وی با تاکید بر اینکه انتخاب این شعار از سوی دکتر روحانی معنایش این نیست که دولت های قبلی این هدف را دنبال نکرده اند، گفت: رییس جمهوری یازدهم با انتخاب این شعار وظیفه خود و اعضای کابینه اش را بسیار سنگین تر کرد و اکنون نیز پس از گذشت عمر کوتاهی از مسوولیت خویش، همواره بر مدیران دولت تاکید دارند که از انجام کار مبتنی بر تدبیر و امید فاصله نگیرند.

طاهایی در ادامه با اشاره به نامناسب بودن وضعیت بودجه ای کشور در شرایط موجود، اظهار داشت: با وجود این شرایط، دولت خود را بیش از گذشته ملزم به برقراری عدالت در جامعه و تقویت تعاونی ها می داند.

وی گفت: براساس برآوردهای انجام شده اگر قرار باشد بخش تعاون ۲۵ درصد در توسعه اقتصاد کشور سهم داشته باشد باید رقم ۳۷۸ هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه گذاری شود.

طاهایی افزود: اکنون که سهم بخش تعاون در توسعه کشور کمتر از پنج درصد برآورد شده است دولت باید رقم ۳۰۰ میلیارد ریال در این زمینه کمک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه از مهم ترین برنامه های مورد توجه وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش هم افزایی و هماهنگی میان کارکنان ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هاست، گفت: توجه به این امر سبب شده که اکنون مقام عالی این وزارتخانه حدود ۸۰ درصد از مدیران ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها را بدون تغییر در مسوولیت خود نگه دارد.

وی افزود: البته حفظ وحدت و افزایش هم افزایی نکته ای است که دکتر روحانی نیز همواره بر آن تاکید دارند و عنوان می کنند که نباید برای انقلاب دشمن بیخود تراشید، چرا که نظام به اندازه کافی دشمن خارجی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به نقش موثر کرمانشاه در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، گفت: براستی که مدیریت در این استان نوعی مدیریت بحران است، چرا که این استان به دلیل تحمل هشت سال جنگ ویرانگر از جذب بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری در مقایسه با دیگر استان های کشور محروم مانده است.
وی با تاکید بر اینکه فرصت های از دست رفته باید در این استان احیاء شود، افزود: توجه به این استان در کانون نگاه رییس جمهور دولت یازدهم است.

طاهایی با اشاره به بالا بودن رقم بیکاری در این استان، گفت: آنچه در شرایط کنونی نوعی هنر و مهارت محسوب می شود ایجاد کار و دلگرم نگه داشتن کارگر و کارآفرین است و همه باید برای تحقق این مهم در کشور تلاش کنند.
مهندس آزرمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم بر ایجاد فضای کسب و کار در این استان تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت های موجود برای حل مشکلات استان استفاده شود.

وی افزود: در این استان سه ضلع دولت، کارفرما و تشکل های کارگری با هم هماهنگ هستند اما این هماهنگی باید بیشترشود.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی استان کرمانشاه بگونه ای است که همه باید برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند، گفت: مسوولان باید با ایجاد فضای آرامش، زمینه سرمایه گذاری بخش های خصوصی و دولتی را در این استان فراهم کنند.

آذرمی افزود: مجموعه مدیریت ارشد استان نیز سعی دارد که آرامش را برای ایجاد سرمایه گذاری در کرمانشاه برقرار کند و با تمام توان در راستای حمایت از تشکیلات جامعه کار این استان گام بر می دارد.

وی گفت: همچنین خود تشکل ها باید با رعایت اصل شایسته سالاری، سلامت و تعهد در کارها مشکلاتشان را در درون خود حل کنند و به دنبال بروز مشکلات به خارج از سازمان و مچگیری نباشند.

ایشان تصریح کرد: اگر چنین شود، بسیاری از مشکلات استان از جمله وضعیت فضای کسب و کار و نبود شغل حل می شود و این استان به سمت شکوفایی حرکت خواهد کرد.

وی در پایان از زحمات سهراب براندیشه مدیرکل قبلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه قدردانی و برای داوود یاوری مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

جواد اکبری دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه نیز در این آیین با اشاره به عملکرد ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور گفت: وزارت متبوع باید برای تقویت عملکرد جداگانه این ادارات تلاش کند.

جواد اکبری با اشاره به رتبه بالای کرمانشاه در حوزه بیکاری افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدها برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه ایجاد شد و امید است با استمرار کارکردهای مثبت دولت دکتر روحانی، مسئله بیکاری این استان برطرف. شود.

محرابی رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از دیگر سخنرانان این آیین بود که در ابتدای سخنان خویش از زحمات مدیرکل سابق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان تشکر و برای مدیر جدید آرزوی موفقیت کرد.

معراج محرابی با اشاره به نقش موثر تعاون در شکوفایی اقتصاد کشور گفت: در سال های اخیر به بخش تعاون در کشور کم توجهی شده، در حالی که با احیای تعاونی ها عدالت اجتماعی در جامعه ایجاد خواهد شد.

وی به بهبود وضعیت اقتصادی کشور از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید در مقایسه با قبل اشاره کرد و اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی های دقیق عمده مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

محرابی در ادامه به بیان اهم مشکلات جامعه کار در استان کرمانشاه پرداخت و گفت: نداشتن مهارت کافی برای انجام کار در میان اکثر کارگران و اجرای بهداشت حرفه ای با سوء استفاده از قانون کار از جمله این مشکلات است.

وی با بیان اینکه ارتقاء مهارت کارگران باید در راس کارهای اداره کل تعاون قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین در سال های اخیر اجرای بهداشت حرفه ای با سوء استفاده از قانون کار بزرگ ترین لطمه را به واحدهای کارگری زده است که این مهم بایداصلاح. شود.

در ادامه سهراب براندیشه مدیرکل سابق این اداره کل در آیین تودیع خویش گفت: به مدت چهار سال و نیم به عنوان مدیر این اداره کل تلاش خود را در جهت اجرای سه اصل صداقت در گفتار و عمل، مدارا کردن با مردم و جاذبه بی نهایت و دافعه در هنگام ضرورت به کار گرفتم.

سهراب براندیشه افزود: این اداره کل در دوران مدیریت اینجانب با همکاری دیگر کارکنان خود توانست عنوان سوم کشوری در میان ۳۱ استان و رتبه دوم استانی در میان ۵۷ اداره کل استان کرمانشاه را کسب کند.

داوود یاوری مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال حضرت امام(ره) با اشاره به ادغام وزارت تعاون با وزارت کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: این ادغام وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در تمامی زمینه های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی افزایش داده است.
وی رکود، تورم و بیکاری را سه مشکل اساسی پیش روی استان عنوان و تصریح کرد: متاسفانه نرخ بیکاری استان در رتبه های اول کشور قرار دارد، لذا باید اهمیت ویژه ای به بحثجذب سرمایه گذاران در زمینه های صنعت، معدن و کشاورزی داده شود.

یاوری همچنین در راستای بهبود وضعیت بیکاری استان حمایت از کارآفرینان و جامعه کار و تولید را یکی از راهکاری اساسی و ضروری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تا قبل از ادغام وزارت کار و رفاه اجتماعی با وزارت تعاون این وزارتخانه هیج تعهدی در قبال تامین کار و اشتغال نداشت، اظهار کرد: با انجام این ادغام و وجود بحثتعاون این ضرورت ایجاد شد تا با تمام توان و با همکاری تمام شرکای اجتماعی خود در جهت حفظ کارگاه های موجود و پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی پیش رویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که در کنار خلق فرصت های جدید شغلی، باید تمام تلاش خود را به منظور پیشگیری از دست رفتن مشاغل موجود انجام داد، زیرا از دست رفتن یک شغل به معنای سرگردان شدن یک خانواده است.

وی رعایت انصاف و عدالت را اساسی ترین رکن موفقیت در مدیریت خواند و اظهار کرد: مساوات و عدالت برای همه به معنای قرار دادن هر چیزی در جایگاه خود و سپردن کار به افراد کاردان بر اساس رعایت اصل شایسته سالاری است.

یاوری صداقت را رکن دیگر حفظ بنیان و موفقیت هر نهاد عنوان و تصریح کرد: صداقت باید در عمل نیز هویدا شود، نه اینکه تنها شعار بدهیم و هیچ یک از گفته های خود را عملی نکنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه عنوان کرد: قطعا فضای نقدپذیری را در این اداره کل باز خواهم کرد تا کارکنان این اداره کل بتوانند راحت حرف و انتقادشان را با مدیران درمیان بگذارند.

در ادامه این مراسم علی اکبر طاهایی معاون امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حکم تودیع مدیرکل سابق و حکم انتصاب مدیر کل جدید اداره کل تعاون استان کرمانشاه را به آنان اهدا کرد.

از امروز داوود یاوری مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه است و آقای براندیشه نیز به افتخار بازنشستگی نایل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز