خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت قزاقستان و وزیر تعاون، کار و رفاه ایران انجام شد:

امضای تفاهمنامه مشترک همکاری

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۳۹۹

راههای تقویت و گسترش روابط میان ایران و قزاقزستان در دیدار وزرای صنعت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

راههای تقویت و گسترش روابط میان ایران و قزاقزستان در دیدار وزرای صنعت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت راهبردی روابط ایران و قزاقستان گفت: ما قزاقزستان را به عنوان یک دوست و همکار استراتژک خود تلقی می‌کنیم.

وی افزود: ما دارای یک حوزه تمدنی مشترک هستیم و احساس دیرینگی با شما داریم. اگر امروز این روابط وجود دارد در نفعی است که برای یک عقبه استراتژیک است.

وی افزود: از مواضع خوب شما نیز در قبال مسایل مختلف تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم نتایج این سفر به دوستی عمیق میان دو کشور منجر شود.

وی گفت: هیچ گونه مانعی برای گسترش روابط میان دو کشور و جود ندارد و با ظرفیتی که در دو طرف وجود دارد بتوانیم مناسبات را تعمیق ببخشیم.

ربیعی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه های وابسته آمادگی کامل دارند تا تجربیات خود را در اختیار طرف قزاقزستانی قرار دهند.

وی افزود: این وزاتخانه از مجموعه سه وزارتخانه تشکیل شده است که فعالیتهای خود را بر همین اساس سامان می دهد. سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای وابسته به این مجموعه و نیز سازمان بازنشستگی کشوری و صندوق ها و موسسات مالی و خدماتی وابسته به این سازمان نیز از جمله واحدهایی هستند که می توان با آنان به همکاری مشترک پرداخت.

آقای «اسد ایسکشوف» معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و فناوریهای نوین قزاقزستان با ابراز خرسندی از سفر ود به جمهوری اسلامی ایران گفت: در خلال دیدار از جمهوری اسلامی ایران مذاکرات بسیار سازنده ای با طرفهای ایرانی داشته‌ام.

وی افزود: هیات همراه اینجانب هیاتی تجاری است که در این سفر راههای گسترش و تقویت همکاریها را مورد بررسی قرار می دهند.

وی به دیدارهای خود با طرفهای ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر مذاکرات خوبی با وزارت صنایع، بانک مرکزی، وزارت کشاورزی و نفت انجام شده است و به تفاهمات خوبی هم دست یافته ایم.

وی به دوستی و همسایگی میان دوکشور پرداخت و افزود: تمام تلاش خود را می کنیم که این دیدارها پیش زمینه خوبی برای تعمیق همکاریها باشد.

وی افتتاح خط آهن ایران و قزاقزستان را فرصت تاریخی برای دو کشور برشمرد و گفت: با راه اندازی خط آهن بین دو کشور در ماه اکتبر فصل جدیدی از روابط گشوده خواهد شد.

ایسکشوف افزود: گسترش مناسبات بانکی، همکاری در زمینه کشاورزی و نفت و گاز و تبادل هیاتهای تجاری و بازرگانی از جمله مواردی بود که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت و به تفاهات خوبی نیز دست یافته ایم.

گفتنی است در این دیدار یک تفاهمنامه مشترک همکاری میان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و رییس هیات مدیره آژانس سرمایه گذاری و صادرات ملی قزاقستان در حضور وزاری دو کشور به امضا رسید. در این تفاهم نامه دو طرف تمایل خود را برای همکاری درزمینه های دارویی، بانکداری و سرملایه گذاری، نفت، گاز و پتروشیمی، معدن، حمل و نقل، مواد ساختمان سازی، توریسم و توریسم سلامت اعلام کردند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه قرار شد دو طرف به طور ادواری نتیجه همکاری را در چارچوب آن تجزیه و تحلیل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز