خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان اعلام کرد:

کمبود نیروی کار ماهر در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۷

چکیده: «مهارت‌آموزی علاوه بر نقش تعیین کننده‌ای که در ایجاد اشتغال دارد موجب افزایش بهره‌وری و تولید محصول باکیفیت بالا می‌شود. / برای تبدیل ظرفیتهای بالقوه به بالفعل، دانش آموختگان باید در کنار تحصیلات دانشگاهی، آموزش‌های مورد نیاز بازار کار را نیز فرا بگیرند.»

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، داشتن مهارت را برای اشتغال پایدار موثر خواند و گفت: هم اکنون هرمزگان با سیل تقاضا برای نیروی کار ماهر مواجه است.

به گزارش ایلنا، «احمد راستی» در این باره اظهار کرد: مهارت‌آموزی علاوه بر نقش تعیین کننده‌ای که در ایجاد اشتغال دارد موجب افزایش بهره‌وری و تولید محصول باکیفیت بالا می‌شود.

وی افزود: طبعا نظام آموزش مهارتی با رویکرد دانش پایه و مهارت‌آموزی در کارگاه، تولید مهارت و ارتقای مهارت نیروی انسانی در محیط کار را به دنبال دارد.

راستی به ظرفیتهای موجود هرمزگان اشاره کرد و گفت: برای تبدیل ظرفیتهای بالقوه به بالفعل، دانش آموختگان باید در کنار تحصیلات دانشگاهی، آموزش‌های مورد نیاز بازار کار را نیز فرا بگیرند.

وی کمبود نیروی کار ماهر در هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر هرمزگان با سیل تقاضا برای نیروی کار ماهر مواجه است در حالی که داشتن مهارت نقش تعیین‌کننده و برجسته‌ای در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه حوزه‌های کسب و کار دارد.

به اعتقاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در کنار بهره‌وری از موقعیت استراتژیک استان، منابع متعددی در بهبود فضای کسب و کار از جمله تسهیلات بانکی و صندوق مهر امام رضا(ع) موثر است که مسوولان باید در جهت استفاده از این تسهیلات برنامه‌ریزی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز