خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار اعلام کرد:

ابلاغ افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۳۱۳

چکیده: «هر چند وزیران دولت گذشته در آخرین جلسه دولت دهم با بخش دوم مصوبه شورای عالی کار مبنی افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند، اما در پی جابجایی کابینه و به دنبال آن تغییرات هیات وزیران و مدیران ارشد دولتی ابلاغ این مصوبه با تاخیر مواجه شد.»

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر اخیر خود به استان اصفهان از ابلاغ قریب‌الوقع بخشنامه افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران خبر داد.

«احمد رضا معینی» با اعلام این مطلب، به ایلنا گفت: روز پنجشنبه ۱۴ شهریور ماه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای سفر کاری یک روزه به اصفهان آمد و در جریان این سفر با فعالان کارگری دیداری داشت.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان اصفهان بابیان اینکه در این دیدار از وزیر کار در خصوص ابلاغ مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش ۱۰ هزار تومان حق مسکن کارگران پرسش‌ شد، افزود: ‌‌ همان موقع وزیر کار گفت که این مصوبه به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد.
این مقام کارگری به نقل از وزیر کار ادامه داد: مصوبه یاد شده هنوز به قوت خود باقی است اما ابلاغ آن به دلیل تشریفات رسمی و حجم کارهای معوقه در دولت با تاخیر مواجه شده است.

«گفتنی است، در پی اعتراضات گسترده کارگران به رقم تعیین شده برای دستمزد سال جاری، هفتم مرداد ماه سال اعضای شورای عالی کار در دومین نشست فوق العاده خود با افزایش ۱۵ هزار تومانی حق بن خوار و بار و ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند.»

عضو کارگری شورای عالی کار با بیان اینکه طبق توافق اعضای شورای عالی کار این افزایش از ابتدای مردادماه لازم الجراست، گفت: هر چند وزیران دولت گذشته در آخرین جلسه دولت دهم با بخش دوم مصوبه شورای عالی کار مبنی افزایش ۱۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران موافقت کردند، اما در پی جابجایی کابینه و به دنبال آن تغییرات هیات وزیران و مدیران ارشد دولتی ابلاغ این مصوبه با تاخیر مواجه شد.
این مقام کارگری افزود: هرچند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبق وعده خود دستور ابلاغ افزایش ۱۵ هزار تومانی حق بن در روز ۱۷ شهریور ماه صادر کرد اما کارگران از مسئولان دولت انتظار دارند که هرچه زود‌تر مصوبه افزایش حق مسکن نیز ابلاغ شود.
معینی افزود: افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و بن کارگران با واقعیت‌های اقتصادی همخوانی ندارد اما اعضای شورای عالی کار به دلیل مخالفت و نارضایتی کارفرمایان نتوانستند مبلغی بیشتر از این را تصویب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز