خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تشریح کرد:

ادامه‌ شرایط قرمز و نارنجی آلودگی هوا در برخی شهرهای خوزستان/کاهش آلودگی در یک یا دو روز آینده

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۰۲۱

استاندار خوزستان از ادامه وضعیت قرمز و نارنجی در برخی شهرهای استان از نظر آلودگی هوا خبر داد و گفت: طبق گزارش هواشناسی یک یا ۲ روز آینده با تغییر پایداری هوا آلودگی کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در حاشیه جلسه کارگروه اضطرار و آلودگی هوا، اظهار کرد: در روزهای گذشته وضعیت هوای اهواز و بعضی از شهرهای استان مانند کارون، آبادان، ماهشهر، دزفول و شادگان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ‌کدام از شهرهای خوزستان به وضعیت بنفش (پرخطر) از نظر آلودگی هوا نرسیده‌اند، افزود: پایداری هوا باعث شده که امکان وجود آلاینده‌ها در هوا بیشتر شود.

استاندار خوزستان گفت: طبق گزارش هواشناسی در یک یا ۲ روز آینده پایداری هوا تغییر و آلودگی هوا کمتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: قرار شد شرکت توسعه نیشکر اقداماتی را ظرف یک سال آینده برای برداشت سبز خود انجام دهد و آن را از ۳۰ درصد بالاتر ببرد تا شاهد آتش زدن کمتری در مزارع نیشکر باشیم.

شریعتی ادامه داد: همچنین بنا شد شهرداری اهواز و شرکت نفت و گاز کارون ظرف ۱۰ روز آینده برنامه خود را برای سایت پسماند صُفیره اعلام و طبق آن عمل کنند.

وی در پایان اضافه کرد: هواشناسی، محیط‌زیست و مدیریت بحران به‌صورت آنلاین و بروز شرایط هوا را رصد کنند که در صورت نیاز به اقدامات پیشگیرانه، در وقت مقرر تصمیمات اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/
سروش یوسفی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز