خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

تاکنون گزارشی از موارد ابتلا به تب کریمه در خوزستان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۴۸۱

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون گزارشی از موارد ابتلا به تب کریمه در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بهمن جوشن افزود: تاکنون براساس اعلام مرکز بهداشت استان، گزارشی از ابتلا به این بیماری و سایر بیماری‌های مشترک انسان و دام در خوزستان مشاهده نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان، اظهار کرد: شناسایی این بیماری از طریق تب معمولی امکان پذیر نیست و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری جهت جلوگیری از ابتلا به تب کریمه ضروری است.

جوشن عنوان کرد: علاوه بر این موارد، شهروندان جهت پیشگیری از این بیماری حتما از خرید گوشت از مراکز غیر مجاز خودداری نمایند و پس از خرید گوشت به مدت ۲۴ ساعت آن را در فریزر نگهداری کنند.

وی با اشاره به وجود مراکز غیر مجاز عرضه کشتار دام در اهواز، ادامه داد: این موضوع یکی از معضلات شهر اهواز است و با همکاری دستگاه‌های مربوطه جمع آوری خواهند شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: حتما صاحبان دام های سبک و سنگین نسبت به سمپاشی جایگاه های دام خود برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه  اقدام کنند.

تب کریمه یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که از طریق خون، ترشح گوشت‌های آلوده یا گزش انگل‌های آلوده  انتقال می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز