خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران:

هیچ کشوری به اندازه ایران تهدیدات مرزی ندارد/ مردم حضور ناو جنگی آمریکا در منطقه را به استهزا گرفته اند/ خوزستان یکی از بهترین مرزهای کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۱۰

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی با تهدیدات مرزی مواجه نیست، ولی علیرغم همه این تهدیدات امن ترین کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، قاسم‌ رضایی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی استان خوزستان که در تالار امام خامنه ای مجتمع فجر سپاه برگزار شد، اظهار کرد: مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است تا جایی که در قانون اساسی گفته شده؛ هرگونه تغییر کوچکی در مرز های کشور ممنوع است مگر به مصلحت نظام و به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

وی با اشاره به اینکه بروز کوچکترین اتفاق در مرز تبعات بین المللی دارد، تصریح کرد: کشور ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز دارد که ۲۷۰۰ کیلومتر آن مرز آبی است همچنین با ۱۵ کشور همسایه است که از این حیث سومین کشور جهان محسوب می شود.

رضایی ادامه داد: آنچه امروز، در مقابل تحریم ها ایران را شکست ناپذیر نشان میدهد، به ۳ مولفه رهبری، مردم و معادن غنی کشور باز می گردد که نگذاشته اند، تحریم ها تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مرزی ندارد، تاکید کرد: با وجود همه این تهدیدات کشور ایران امن ترین کشور است.

رضایی با اشاره به حضور شناور جنگی آمریکا در منطقه گفت: اعلان حضور شناور جنگی استکبار در منطقه نه تنها تاثیر منفی در اراده ملت و نیروهای نظامی نداشت بلکه به استهزا گرفته شد که این بازخورد ناشی از ارتباط جایگاه رهبری و روح اسلام با مردم است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مرزبانی مولفه موثر در قدرت امنیتی و نظامی کشور است، خاطرنشان کرد: حضور دائمی مرزبانان در مناطق مرزی با وجود شرایط سخت زمینی و دریایی، اختلاف دمای زیاد و دوری از خانواده ها در راستای تامین امنیت کشور و نشان از روحیه بالای آنان در پاسداری از میهن است که یادآور دوران ۸ سال دفاع مقدس است.

وی در ادامه گفت: امروز مراسم تکریم و تودیع فرزند مجاهد فی سبیل الله نظام و ثمره انقلاب اسلامی است، کسی که حتی تا امروز صبح نیز مدیریت خود را رها نکرده و منافع ملی و آرمان های انقلاب را بر منافع و زندگی شخصی خود ترجیح داده است.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مرزبانی یک کسوت مقدس است، عنوان کرد: در یک دهه گذشته اقدامات خوبی در استان انجام شده و ابتکار و امنیت و اشراف بر مرزها به حداکثر خود رسیده است و امنیت بالاست انتظار داریم پس از این نیز این مسیر ادامه و ارتقاء داده شود.

رضایی با اشاره به اینکه امروز در خوزستان بهترین مرزهای کشور را داریم، تصریح کرد: در حال حاضر دغدغه ای در مرزها نداریم؛ البته تهدیدات بسیار بالاست، اما میدانیم که نیرو ها با روحیه انقلابی، ولایی و دفاع مقدسی در حال انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه سردار نظر پور قدرت ۱۰ سال دیگر کار را داشت، اما مقررات این اجازه را نمیدهد، بیان کرد: سردار پاکباز نیز از فرماندهان با تجربه مرزبانی است که در استان های ایلام و کرمانشاه خدمت کرده است. ما قدردان تلاش های مرزبانان استان خوزستان هستیم.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز