خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد:

بانک ها سخت گیری نسبت به صنایع میانی را کاهش دهند / بازگشت کارخانه قند دزفول به چرخه تولید

کد خبر : ۵۳۵۳۵۴

استاندار خوزستان تاکید کرد: بانک ها در عین حال که از منابع خود صیانت می کنند باید سخت گیری های خود نسبت به صنایع متوسط و کوچک را کاهش دهند و همانطور که در سایر استان ها عمل می شود در همان سطح هم در استان خوزستان عمل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه بیست و دوم شهریور ماه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد، گفت: در موضوع تسهیل و رفع موانع تولید اگرچه در سال گذشته نسبتاً خوب عمل شد اما آنچنان که در شأن استان بود نتیجه نگرفتیم و با وجود تحرکاتی که در پی تاکیدات صورت گرفته ایجاد شد، اما برخی از بانک ها آنچنان که انتظار می رفت همراهی نکردند و به همین دلیل این موضوع را به مرکز منتقل کردم که قول دادند امسال در زمینه ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: بانک ها در عین حال که از منابع خود صیانت می کنند باید سخت گیری های خود نسبت به صنایع متوسط و کوچک را کاهش دهند و همانطور که در سایر استان ها عمل می شود در همان سطح هم در استان خوزستان عمل شود.

شریعتی توضیح داد: ممکن است استان از نظر اعطای تسهیلات رتبه بالایی داشته باشد اما این رتبه بالا ناشی از اعطای تسهیلات به صنایع بزرگ است اما با توجه به اینکه صنایع متوسط و کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال ایفا می کنند جا دارد اعطای تسهیلات بانکی به این بخش از صنایع افزایش داشته باشد.  

استاندار خوزستان عنوان کرد: گزارشی که هفته گذشته از معاونت اقتصادی استانداری گرفتم نشاندهنده یک وحدت رویه نسبی و همراهی بهتر از سوی بانک هاست و کارهای زیرساختی بیشتری برای دریافت تسهیلات از بانک ها در دست اقدام است  و ظرف دو سال آینده جهش خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح کرد: در بخش صندوق توسعه طرح های زیادی در استان است که مدیران بانک ملی ایران و بانک سپه کشور اعلام کردند که خط اعتباری صندوق توسعه را هم به شکل ارزی و هم به صورت ریالی داریم و برای طرح های استان خوزستان حساب ویژه ای مد نظر قرار داده ایم و در صورتی که این طرح ها معرفی شوند به سرعت اقدامات مورد نیاز انجام خواهد شد و از این بابت از معاونت اقتصادی استانداری و مدیریت صنعت و معدن و تجارت استان می خواهم با هماهنگی لازم طرح های مورد نظر را وارد مرحله اجرایی نمایند.

شریعتی افزود: در بخش کمک های فنی اعتباری که قرار است انجام دهیم با وزیر محترم کار به توافق رسیدیم و انشاالله این توافق به زودی امضا خواهد شد که بر اساس آن تسهیلاتی که پرداخت می شود با یارانه انجام خواهد شد تا انشاالله بتوانیم صنایع متوسط و کوچک را برای سرمایه گذاری بیش از پیش ترغیب نماییم؛ البته این تسهیلات برای صنایعی است که بازار و متقاضی خرید داشته باشند یعنی این کمک بتواند یک چرخه تولید مداوم را ایجاد کند نه اینکه پس از مدتی تعطیل شود.

استاندار خوزستان یادآور شد: همانطور که قبلا تصویب شد دستگاه های خدمات رسان مانند آب و برق به هیچ عنوان رأساً مبادرت به قطع خدمات خود به صنایع به دلیل بدهی ننمایند و حتما این موارد باید در کمیته مربوطه و با توافق حل و فصل شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: در مورد کارخانه قند دزفول که یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در استان است موفق شدیم 30 میلیارد تومان اعتبار را در بدترین شرایط مالی و با تلاش زیاد جذب نماییم که از این بابت از آقای نعمت زاده وزیر سابق صنعت و معدن و همچنین آقای نوبخت که برای تامین این اعتبار کمک نمودند تشکر ویژه می نمایم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با این مبلغ وضعیت این کارخانه ساماندهی می شود و فعالیت آن بعد از ده سال و بلکه بیشتر احیا خواهد شد و انشاالله به زودی این کارخانه به چرخه تولید باز می گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز