خبرگزاری کار ایران

استاندار در مراسم تجلیل از قهرمانان جهانی‌ و آسیایی ورزش خوزستان:

تلاش می‌کنیم نگرانی‌های ورزشکاران را به حداقل برسانیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۰۸

در حال حاضر خیلی منسجم‌تر، با برنامه و منظم‌تر در بخش ورزش کار می‌کنیم تا یک پارلمان ورزشی در سطح استان داشته باشیم.

استاندار خوزستان در آیین تجلیل از ورزشکاران، مربیان و داوران این استان اظهار کرد: مشکلات، بسیار متعدد و گسترده است و البته وضعیت آنقدر بد نیست که نتوانیم مشکلات را برطرف کنیم. باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالحسن مقتدایی خاطر نشان کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم هیچ ملتی از نداشتن قهرمان آسیب ندیده است و در مقابل، هیچ ملتی هم با داشتن قهرمان به جز افتخارات آن، به جای خاصی نرسیده است. وقتی به مسابقات آسیایی نگاه کنیم، کشور چین مدال‌های بسیاری به دست می‌آورد ولی از بابت ورزش در مجامع بین المللی هیچ اتفاق خاصی برای آن نمی‌افتد. پس، هیچ اثر مادی‌ای بابت مدال‌هایی که به دست می‌آورد در آن ایجاد نمی‌شود.

استاندار خوزستان افزود: آن کشورهایی هم که مانند مالی که در مدال‌آوری در انتهای جدول قرار دارند، چیزی از ارزش‌هایشان، کم نمی‌شود. پس چه برای پر مدال‌ترین و چه کم مدال‌ترین کشور‌ها اتفاقی رخ نمی‌دهد و برخی از کار‌ها فقط افتخارات تاریخ هستند. برخی از قهرمان‌هایی که حکومت‌ها به وجود می‌آورند برای زنده نگه داشتن جامعه در ابعاد دیگر هستند و درست است که اثر مادی ندارد، ولی اینکه جامعه خلاق، پویا و افتخارآفرین باشد می‌تواند در بخش‌های دیگر اثر بگذارد.

وی بیان کرد: اولین ویژگی یک قهرمان این است که شکننده نباشد. در خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای دیده‌ایم که هیچ وقت اعتراضی بابت آن بی‌مهری یا کم مهری که به هر صورتی نسبت به آن‌ها شده است، به زبان نمی‌آورند. به هر حال برخی مواقع افراد، کاری را برای دل خودشان انجام می‌دهند.

مقتدایی تصریح کرد: به هر حال هم دولت‌ها و هم افرادی که درون این حکومت‌ها هستند نسبت به یکدیگر تعهد دارند و در یک مقطع زمانی، تاریخ خود را می‌سازند. یک وظیفه هم، نظام‌های حکومتی، ورزشی و اقتصادی نسبت به جامعه‌ای که افتخارآفرینی می‌کند، دارند. بخشی از این وظایف ملی است که باید در قانون مدون شود و بعد هم به اجرا درآید و حقوق کسانی که افتخارآفرینی می‌کنند، به شکل سپاس پرداخت شود.

وی ادامه داد: بخشی از این وظایف هم، درون استانی است و دستورالعمل‌هایی است که می‌گوید اگر شخصی قهرمان شد، باید این توجهات نسبت به او صورت بگیرد. البته در جایی هم محدودیت‌های قانونی وجود دارد ولی وظیفه ما این است که مشکل را مدون و به مرکز منتقل کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان‌کرد: اگر قرار است ورزش استان متحول شود، با برنامه است که این تحول صورت می‌گیرد. باید منطقی حرکت کنیم و با داشتن منطق می‌توان برای پاسخگویی، یک خط‌کش و شاخص داشت.

وی گفت: طبق آنچه در بخش درون استانی جزو وظایف ما است، حمایت از هیات‌ها، مجموعه‌های ورزشی و تیم‌هایی که در لیگ کشور هستند، جزو برنامه‌‌هایمان است، به گونه‌ای که از تک‌تک سازمان‌ها خواسته می‌شود و با آن‌ها جلسه می‌گذاریم تا کار به نتیجه برسد. ما یک برنامه برای ورزش استان داریم و طبق‌‌ همان نیز پیش می‌رویم تا در پایان بگوییم چه اتفاقی برای ورزش استان افتاده است.

مقتدایی عنوان کرد: در حال حاضر خیلی منسجم‌تر، با برنامه و منظم‌تر در بخش ورزش کار می‌کنیم تا یک پارلمان ورزشی در سطح استان داشته باشیم. به هر حال کار ما یک کار برنامه‌ای است.

وی خاطرنشان‌کرد: ما برای ورزش استان برنامه داریم و قطعا خارج از برنامه حرکت نمی‌کنیم و از این نظر هم تمام فرمانداران را نیز درگیر کار کرده‌ایم. فشاری که روی اداره‌کل ورزش و جوانان استان و سازمان آموزش و پرورش است، روی هیچ سازمانی نیست. به هر حال این دو ارگان جزو اولویت‌های ما هستند و باتوجه به این‌که باید برنامه مدون داشته باشند، روی آن‌ها بسیار فشار است و باید در قالب همین برنامه‌ها نیز اعتبارات آن‌ها را تامین کنیم تا ان‌شاالله بتوانند کار برنامه‌ایمان را پیش ببرند.

استاندار خوزستان در پایان گفت: همین که قرار است آیین تجلیل از ورزشکاران هر سه ماه یک بار برگزار شود در حالی که در گذشته سالی یک بار بوده و ممکن هم بوده است که برگزار نشود، یعنی کار برنامه‌ای صورت گرفته است. بدون شک برنامه‌های آتی ما در زمینه قهرمان‌پروری و احترام به قهرمانان است و سعی می‌کنیم امکانات بیشتری فراهم کنیم تا رضایتمندی هم فراهم شود. راه طولانی و برنامه گسترده است ولی قول می‌دهیم که تا آن‌جا که در توانمان است، نقطه‌نظرات دوستان را با انگیزه پیش ببریم و نگرانی‌هایی که دارند را به حداقل برسانیم.

اسامی ورزشکاران‏، داوران و مربیانی که در این آیین با اهدای لوح و هدیه نقدی از آنان تقدیر شد به شرح زیر است: کشتی: سعید عبدولی، حبیب‌الله اخلاقی، کرامت عبدولی، آرمان علیزاده، رامین طاهری، پیام بویری، علی شریفی، بهروز ملکی، مهدی زیدوند، مجتبی کریم‌فر و امین قلاوند به عنوان کشتی‌گیر، اردوان صاحب به عنوان داور، مهرداد اسفندیاری فر، بابک کریم‌زاده و فرزاد ایمان‌علیزاده، به عنوان مربی و سیدحسین مرعشیان به عنوان رییس هیات.

پرورش‌اندام: رضا باقرزاده و علی رستمی به عنوان ورزشکار و علی رفیع‌زاده به عنوان رییس هیات.

بیلیارد: حسین وفایی و احسان حیدری‌نژاد به عنوان ورزشکار و محمدعلی چابک به عنوان رییس هیات.

انجمن‌های ورزشی: یاسر پرمهر به عنوان ورزشکار رشته موی‌تای و نیما حاجی‌پور به عنوان رییس هیات.

تکواندو: مریم بهزاد به عنوان ورزشکار و عباس پورسلان به عنوان رییس هیات.

شطرنج: پویا ایدنی به عنوان ورزشکار و عبدالامیر خطیب‌زاده به عنوان رییس هیات.

وزنه‌برداری: عبدالرحیم صفاری‌نیا و غلامرضا نکوفر به عنوان ورزشکار و سیدعلیرضا قریشی به عنوان رییس هیات.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز