خبرگزاری کار ایران

همزمان با شیوع وبا اعمال می شود؛

افزایش نظارت های بهداشتی و میکروبی آب شرب در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۷۸۲

مطلوبیت کلر باقیمانده و باکتریولوژی آب شرب اکثر شهرهای خوزستان، بیش از ۹۹ درصد و در برخی شهرها نیز ۱۰۰ درصد است.

مدیر دفتر کنترل کیفی آبفای خوزستان از افزایش نظارت های آزمایشگاهی و کنترلهای بهداشتی و میکروبی آب شرب شهرهای استان همزمان با آغاز پیک شیوع وبا در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان؛ دکتر ملک تاج اسکندری مکوند عنوان کرد: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه، با توجه به پیک شیوع بیماری وبای التور که از جمله بیماریهای بومی خوزستان است اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب متناسب با استانداردهای ملی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه ریزی نظام مند برای تهیه و تامین کلر و مشتقات آن و ساماندهی و توسعه ایستگاه های گندزدایی و ایمن سازی تاسیسات مرتبط به گونه ای انجام شد که در حال حاضر ۱۲۶ دستگاه کلرزنی گازی و مایع در تاسیسات شهرهای استان خوزستان در حال فعالیت می باشند.

عضو هیئت علمی دفتر تحقیقات و استانداردهای مهندسی آب وزارت نیرو با مطلوب خواندن آب شرب تمام شهرهای استان از نظر بهداشتی خاطر نشان کرد: مطلوبیت کلر باقیمانده و باکتریولوژی آب شرب اکثر شهرها بیش از ۹۹ درصد و در برخی شهرها نیز ۱۰۰ درصد است.

گفتنی است؛ در سال های اخیر هیچ موردی مبنی بر آلودگی فردی به بیماری وبا از طریق آب آلوده در شهرهای تحت پوشش آبفای خوزستان مشاهده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز