خبرگزاری کار ایران

پس از ۲۳ سال؛

یک محکوم به قصاص اهل لرستان در دزفول بخشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۸۹

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با تلاش دادگستری، شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول، اولیای دم لرستانی از قصاص قاتل فرزند خود پس از ۲۳ سال صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی امروز با اعلام این خبر افزود: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف، مدتی پیش پرونده قتلی که ۲۳ سال پیش در دزفول رخ داده بود و به ایجاد اختلافات شدید و نزاع بین دو طایفه ساکن لرستان منجر شده و آرامش منطقه را سلب کرده بود، بررسی شد.

وی افزود: با ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل از شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای وساطت به منظور حل و فصل موضوع، با موافقت رئیس دادگستری این شهرستان، اعضای این شعبه به خرم آباد عازم و با هماهنگی صورت گرفته، چندین جلسه با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت برگزار و اقدامات اولیه انجام شد.

وی افزود: این اقدامات و تلاش‌ها پس از مدتی نتیجه داد و اولیاء دم پس از ۲۳ سال از قاتل فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده به صلح و سازش منتهی شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با تقدیر از خانواده مقتول به دلیل رضایت و بخشیدن قاتل و پیگیری دادگستری دزفول و شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر این شهرستان در حل و فصل این پرونده، گفت: شورای حل اختلاف ظرفیتی بی‌نظیر در تحقق سند تحول و تعالی قضایی است. این شورا یکی از دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار انقلاب اسلامی در رفع خصومت‌ها و دعاوی بین مردم است و همواره در جامعه موفقیت‌های روزافزون دارد و جایگاه آن نسبت به گذشته ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز