خبرگزاری کار ایران

کارشناس فوتبال خوزستان:

لزوم کوتاه شدن دست دلالان از فوتبال خوزستان/ محمدرضا آشیان و امثال او دیده شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۹۴۷

کارشناس نام آشنای فوتبال ایران و خوزستان معتقد است که شهرستان شادگان همگام با دیگر مناطق محروم و کم برخوردارِ استان، مملو از بازیکنان مستعد در تمامی رده‌های سنی فوتبال است که اگر کمترین توجهی به آن‌ها صورت گیرد، مطمئناً می‌توانند تغذیه‌کننده بسیار خوبی برای تیم‌ها و باشگاه‌های خوزستانی حاضر در لیگ‌های مختلف کشوری باشند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، ‌امین یزدانی با اشاره به اینکه این استعداد‌های کم نظیر برای کشف، دیده شدن و میدان یافتن، نیاز به مربیانی دارند که نگرشی پاک‌اندیشانه، دلسوزانه و پدرانه به دور از لابی‌گری و باندبازی و یکسو نگری داشته باشند، گفت: برای مثال، یکی از بازیکنانی که در تمامی رده‌های سنی پایه آکادمی صنعت نفت آبادان در لیگ‌های مختلف برتر ایران بازی کرد و خدمات فراوانی به آکادمی این تیم ریشه دار نمود، اما به دلیل برخی نامهربانی‌ها، نامرادی‌ها و حق خوری‌ها که از این بحث خارج است، نتوانست در تیم اصلی نفت آبادان به زمین برود تا حقش را از این فوتبال بی‌رحم بگیرد، محمد رضا آشیان بازیکن محجوب، باکیفیت و بسیار مستعد است.

این بازیکنِ متولد ۱۳۷۶ شادگان که بخوبی قادر است در پست هافبک دفاعی همانند یک بازیکن باتجربه در زمین ایفای نقش کند، ناچار شد خوزستان را غریبانه ترک کند تا با حضور در تیم شاهین بندر عامری این تیم را از لیگ سه به لیگ دو یاری نماید و سپس عازم خدمت مقدس سربازی شد تا در تیم دسته سومی عقاب شیراز حضور یابد.

بازیکن اسبق تیم منتخب فوتبال خوزستان، ادامه داد: آشیان مدتی است خدمت مقدس سربازی را تمام کرده و یکی از بهترین دوران بازیگری خود را در تیم نظامی شیراز(عقاب) سپری کرد و هم اکنون در بهترین شرایط فنی و جسمانی‌اش قرار دارد تا بتواند در بهترین تیم‌های کشور بازی کند. این بازیکن که از شاگردان خودم بوده از شخصیت، کاریزما و متانت ویژه و خاصی برخوردار است که می‌تواند در شرایط بحرانی هر تیمی، عصای دست مربی باشد.

ویژگی‌های محمدرضا آشیان که در زمان‌امیرحسین پیروانی توسط کورش برمک به اردوی تیم ملی جوانان هم دعوت شد اما پس از بازگشت از اردو، به دلیل مصدومیت، اردوی بعدی را از دست داد، بازیسازی از عقب زمین، ارسال‌های قطری تماشایی، قطع توپ بی‌نقص که در ادامه با کمترین لمس توپ، دریافت‌کننده خودی را صاحب توپ می‌کند، می‌باشد. او شوتزنی قهار است که از فواصل مختلف اقدام به شوتزنی می‌کند. بازی چشم‌نواز و بدون کمترین کار اضافی، تیم را در مسیر صحیح و درستی که مربیان ترسیم کرده‌اند به پیش میراند. ولی متأسفانه از این دست بازیکنان برای دیده شدن و تیم‌یابی باید وارد باندبازی‌های غیر اخلاقی شوند.

امین یزدانی ادامه داد: ما در فوتبال خوزستان، محمدرضا آشیان‌های زیادی داریم که دستشان به جایی بند نیست، این مسأله دل هر علاقه‌مند و دوست دار فوتبالی را در خوزستان به درد می‌آورد. ولی خوشبختانه هنوز مربیان پاک، اخلاق مدار و سالمی در بدنه و چرخه مربیان فوتبال خوزستان و کشور وجود دارند که می‌توانند دست چنین بازیکنانی را که برای حضور در تیم‌های معتبر قدرت پرداخت پول‌های کلان را ندارند، بگیرند تا سبب شکوفایی آن‌ها شوند و نامشان را در تاریخ فوتبال خوزستان و کشور جاودانه کنند.

یزدانی با این هشدار که در فصل نقل و انتقالات هستیم و دست‌های ناپاکی مانند گذشته قصد دارند بازیکنان بی‌کیفیت از خارج از استان وارد کنند، افزود: مربیان کنونی ما باید بدانند که علت جاودانگی و ماندگاری مربیان بزرگانی مانند: داریوش یزدی، پرویز دهداری، سالیا، مجدی، ‌امیدوار، الماسی، سه برادران، سالمی، دوستانی، سهراب وسیاوش بختیاری، کایدی، جاسم اهل یرف، حسن اهوازی، عبدالله ویسی، نادریانفر، هرمزی، اشکش، عساکره‌ها، قنواتی، مرتضوی و... گرفتنِ دستان بازیکنانی بود که بدون داشتن پشتوانه مالی و لابی‌گری و واسطه‌گری به جایگاه‌های رفیعی در فوتبال استان و کشور رساندند.

انتهای پیام/
ذوالفقار شریعت
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز