خبرگزاری کار ایران

کارشناس فوتبال خوزستان؛

ولایت اهواز با دستانی خالی بر بام‌ فوتبال امیدهای خوزستان ایستاد/دود بی توجهی به تیم‌های شخصی و مردمی به چشم فوتبال خوزستان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۲۷۸

امین یردانی کارشناس فوتبال خوزستان ضمن اشاره به صعود تیم جوانان ولایت اهواز به لیگ برتر از مسئولان خواست تا با حمایت تیم‌های ریشه‌دار و شخصی خوزستانی زمینه معرفی استعدادها و نقش آفرینی این تیم‌ها در فوتبال کشور را فراهم‌ کنند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، باشگاه شخصی، ریشه دار و مردمی ولایت اهواز سالیان سال در تمامی رده‌های سنی فوتبال پایه خوزستان و کشور با دستان خالی و با عدم حمایت مالی، زیرساختی و لجستیکی مسئولان مربوطه درحال فعالیت شبانه روزی در زمینه بازیکن سازی و افتخار آوری برای فوتبال استان است.

این تیم مردمی و محروم که توسط محسن عساکره و کادر فنی و اداری اداره می‌شود از کمترین امکانات زیرساختی، مالی و لجستیکی برخوردار بوده و برادران عساکره و همکارانشان درسال‌های اخیر بازیکنان بزرگی را پرورش داده و پس از مدتی، آن‌ها را به بدنه فوتبال استان و کشور تزریق کردند.

تیم فوتبال ولایت اهواز در فصل گذشته توانست با دستانی خالی تیم جوانان خود را به لیگ برتر جوانان کشور راهی کند، کاری که بسیاری از تیم های متمول، شرکتی و صاحب امکانات وسیع، از عهده آن برنیامدند.

یکی دیگر از افتخارات باشگاه ولایت اهواز در فصل گذشته، صعود تیم امید این باشگاه به لیگ برتر استان بود که بعضی از تیم‌های ثروتمند و صاحب نام و غنی، قادر به انجام دادنش نبودند، اما تیم ولایت و کادرفنی آن را به سرانجام رساندند.

یک تیم شخصی و بدون حداقل‌های یک تیم فوتبال، باید چه کاری باید انجام دهد تا مسئولان و مدیران استانی و مرکز نشین، برای تداوم و استمرار فعالیت این تیم در سطح استان و به ویژه کشور، دست به کار شوند تا مشکلاتش را حل کنند؟!

باشگاه شخصی و بدون امکانات ولایت اهواز که نمایندگی تمامی تیم‌های شخصی استان را بر دوش دارد، در سایه عدم حمایت مسئولان استان دست به کار بزرگی زد.

این تیم با کمترین امکانات زیرساختی و تمرین در یکی از پارک‌های اهواز توانست در میان تیم‌های متمول، صنعتی و شرکتی کشور، سهمیه خوزستان در لیگ برتر جوانان کشور را حفظ و نگه دارند، کاری که برخی از تیم‌های بزرگ کشور از آن بازماندند.

ولایت اهواز برای دیده شدن محرومیت‌ها، ناملایمتی‌ها، کاستی‌ها و زحمات و بار مشکلاتی که بردوش محسن عساکره مربی جوان، فعال و آینده‌دارش سنگینی می‌کند، چه کارهای دیگری باید انجام دهد؟

اگر از سوی مسئولان استانی به تیم‌های شخصی، مردمی و با سابقه خوزستانی که مشکلات و معضلات فراوانی در تمامی زمینه‌های تیم‌داری دارند توجهی نشود، به طور قطع از چرخه سازندگی و پرورش استعدادهای درخشان فوتبال پایه استان از بین‌ می‌روند؛ حتی باشگاه‌های بزرگ خوزستانی که خود از چنین تیم‌هایی ارتزاق می‌کنند، با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد و دودش به چشم فوتبال خوزستان می رود.

چنانچه مدیریت کلان اجرایی استان، فکری اساسی برای حل مشکلات زیرساختی و مالی و نظایر تیم‌های شخصی که نقش مهمی در پرورش و آموزش بازیکنان مستعد محروم منطقه ایفا می‌کنند، در برنامه کاری خود نداشته باشند، زنگ خطر نابودی چنین تیم‌هایی به گوش می رسد و کم کم فاجعه انحلال آن‌ها از راه می‌رسد.

یکی دیگر از کارهای مهم و قابل تامل تیم فوتبال ولایت اهواز، رسیدن به قله فوتبال خوزستان از طریق قهرمانی در لیگ برتر امیدهای خوزستان است.

این تیم با غلبه بر تیم خوب و باکیفیت اکسین ایذه قهرمان امیدهای لیگ برتر خوزستان شد و به نوعی راهی رقابت‌های مناطق کشوری شدند تا بتوانند پس از تیم جوانان خود که اکنون در لیگ برتر کشور نماینده شایسته‌ای از خوزستان در قالب تیم های شخصی است، بتواند از شایستگی‌ها و توانایی های فوتبال خوزستان در لیگ برتر امیدهای کشور دفاع کند.

چنانچه این تیم و دیگر تیم‌های شخصی از سوی مدیران رده بالای استان در تمامی زمینه‌ها حمایت شوند، قطعا تیم امید باشگاه ولایت سهمیه دیگری برای خوزستان در قالب لیگ برتر کشور را به ارمغان خواهد آورد.

یادآوری این‌ نکته نیز حائز اهمیت است که اگر تیم شخصی و بدون امکانات ولایت و سایر تیم‌های خوزستانی که به صورت شخصی و خصوصی در سطح استان و کشور فعالیت می‌کنند، مورد حمایت همه جانبه مسئولان و مدیران و دست اندرکاران استانی قرار نگیرند، هرچه رشته کرده‌اند پنبه می‌شود و این بار هرگز به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

این هشدار را سال‌هاست که تیم‌های شخصی به سمع و نظر مسئولان خوزستان رسانده‌اند و امید است که تصمیم‌گیران در خوزستان، فکری اساسی برای حمایت از تیم‌های شخصی، مردمی و محرومی مانند ولایت در نظر بگیرند تا دوباره فوتبال خوزستان را بر بلندای فوتبال کشور مشاهده کنیم.

کارشناس فوتبال: امین یزدانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز