خبرگزاری کار ایران

توضیحات اداره محیط زیست هندیجان درباره لاشه یک دلفین در سواحل بندر بحرکان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۲۹۹۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان، در خصوص کشف لاشه یک فرد دلفین در سواحل بندر بحرکان هندیجان که روز گذشته کشف شد، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی حق زاده اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر به گل نشستن لاشه یک فرد دلفین در سواحل بحرکان یگان حفاظت این اداره با همکاری احدی از همیاران محیط زیست با طی مسافت چندین کیلومتری در نوار ساحلی بحرکان به‌وسیله موتورسیکلت موفق به کشف لاشه یک فرد دلفین شدیم.

وی گفت: این‌گونه دلفین از نوع گوژپشت و با نام علمی Sousa  chinensis جزء گونه‌های در خطر انقراض دریایی و ضمیمه یک کنوانسیون cites است که در خلیج فارس و خوریات منطقه زندگی می‌کند و با بررسی وضعیت ظاهری آن علت مرگ احتمالا اشتباه ناوبری بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان افزود: دلفین‌های گوژپشت معمولا در آب‌های کم‌عمق نزدیک ساحل دیده می‌شوند وابستگی آنها به زیستگاه‌های نزدیک سواحل باعث شده با بعضی از فعالیت‌های انسان در تماس مستقیم باشند و همین آنها را در معرض خطرهای جدی مانند گیرافتادن در تورهای ماهیگیری، تصادف با قایق‌ها، آلودگی و تخریب زیستگاه ناشی از فعالیت انسانی قرار دارند. همچنین صید گونه‌های هدف مورد تغذیه دلفین و در فصل تابستان که صید میگو انجام می‌شود از جمله ترال کشی می‌تواند بر زیست دلفین‌ها اثر گذارد.

حق زاده ادامه داد: طول بدن این دلفین حدود ۲ متر و به وزن تقریبی ۱۰۰ کیلوگرم و طول باله سینه آن ۳۴ سانتی‌متر بیان کرد و به علت فساد لاشه نمونه‌برداری و تعیین جنسیت آن امکان‌پذیر نبود.

وی همچنین در خصوص کشف لاشه نهنگ در نزدیکی حدود سه کیلومتری لاشه دلفین، گفت: به علت فساد لاشه و مرگ بیش از گذشت یک ماه از آن امکان شناسایی و نمونه‌برداری برای این اداره میسر نبود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هندیجان در پایان از صیادان منطقه تقاضا می‌کنم که در صورت مشاهده هرگونه پستاندار دریای که در سواحل به‌گل‌نشسته به اداره محیط زیست یا شیلات گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز