خبرگزاری کار ایران

در نامه رئیس کانون بازنشستگان خوزستان به رئیس جمهور؛

رویکرد دولت بی توجهی به بازنشستگان تأمین اجتماعی است/اعتراض به افزایش ۱۰ درصدی حقوق سایر سطوح در تورم ۴۵ درصدی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۲۳

رئیس هیأات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان در نامه‌ای به رئیس جمهور درخصوص اعلام ۱۰ درصدی افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان اعتراض کرد و خواستار لغو این مصوبه شد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، عبدالحمید عبائی حسنی رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان در نامه‌ای به رئیس جمهور درخصوص اعلام ۱۰ درصدی افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان اعتراض کرد.

در بخشی از این نامه آمده است؛ پس از حدود سه ماه تاخیر در اعلام تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت، روز گذشته ۱۵ خردادماه مصوبه هیات دولت درخصوص میزان افزایش حقوق جامعه بازنشسته تامین اجتماعی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رسانه ملی اعلام شد که میزان افزایش حقوق برای حداقل بگیران و بازماندگان را به میزان ۵۷.۴ دهم درصد اعلام کرد که قابل تقدیر است.

عبائی حسنی در این نامه اشاره کرد، درخصوص سایر سطوح ۱۰ درصد مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته، این رویکرد دولت کم لطفی و بی‌توجهی به معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی در سایر سطوح بوده که در اندوخته سازمان تامین اجتماعی بیمه پردازی بیشتری داشته‌اند.

همچنین آمده، رئیس جمهور میزان ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان که قبلاً توسط هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و شورای عالی کار به تصویب رسید و توسط وزیر تعاون از طریق رسانه ملی اعلام و تقدیم هیئت دولت شد که براساس شاخص‌های تورم ۵۰ درصدی و بی‌سابقه‌ترین افزایش قیمت‌ها در طول تاریخ بوده است و قیمت کالاهای اساسی تا سیصد برابر افزایش داشته است؛ تهیه، تنظیم و تقدیم دولت شده بود که در عین ناباوری وزیر تعاون که نماینده رئیس جمهور در هیات دولت، در رسانه ملی اعلام می‌کند افزایش حقوق تمام صندوق‌ها بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ به تایید هیات وزیران رسیده و تفاوت منابع درآمدی این صندوق ها را ذکر نکردند که از چه محلی تامین می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از محل اندوخته همین بازنشستگان در صندوق تامین اجتماعی تامین می‌شود اما سایر صندوق‌ها نظیر کشوری و لشکری ردیف بودجه از بودجه سالیانه کشور دارند و از امتیاز استفاده از امکانات و خدمات سازمان های متبوع خود نیز برخوردارند.

جای بسی تاسف است که دولت اجازه پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح را از محل بیمه پردازی خودشان به تامین اجتماعی نمی‌دهد. پاسخ دولتمردان به این سوال ضروری است آیا افزایش ۱۰ درصدی سایر سطوح مطابق با تورم بالای ۴۵ درصد؛ ( بی سابقه‌ترین افزایش قیمت ها) مواد ۹۶ و ۱۱۱ تامین اجتماعی و ۴۱ قانون کار؛ سبد معیشت بالای ۱۱ میلیون تومان و عدالت بیمه پردازی این بخش از جامعه بازنشسته تامین اجتماعی است؟

لذا اعلام این افزایش حقوق ۱۰ درصدی سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی توسط وزیر تعاون در رسانه ملی، موجی از اعتراض را در میان جامعه بازنشستگی تامین اجتماعی خوزستان به دنبال داشته است.

اینجانب به عنوان نماینده ۲۳۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی خوزستان روسا و اعضای هیات مدیره ۲۲ کانون بازنشستگان شهرستان‌های تابعه، ضمن اعتراض شدید به اعلام این افزایش حقوق درخصوص سایر سطوح، درخواست دارم دستور فرمایید این مصوبه ۱۰ درصدی لغو گردیده و افزایش حقوق ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مصوب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی به تصویب هیأت وزیران برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز