خبرگزاری کار ایران

مزایای حقوقی در انگلستان به پایین‌ترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۰۰۸

طبق آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا، درآمد خانواده‌های بریتانیایی در سال جاری به دلیل «سقوط تاریخی» استانداردهای زندگی، ۹۰۰ پوند پایین‌تر خواهد بود. این مسئله نشان می‌دهد که تورم این کشور بالاتر از ۸درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه گاردین چاپ لندن، فعالان مبارزه با فقر در انگلیس می‌گویند: در حالی که بریتانیایی‌ها با بدترین بحران هزینه زندگی از سال ۱۹۷۲ دست و پنجه نرم می‌کنند، مستمری بگیران و مدعیان مزایای بازنشستگی در روز دوشنبه شاهد کاهش شدید ارزش دریافتی‌های خود به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال اخیر بودند. 

علیرغم افزایش قیمت‌های روزانه برخی اقلام مصرفی تا ۸ درصد و دو برابر شدن قبض‌های گاز و برق (که به ۲۰۰۰ پوند در سال رسیده) حقوق بازنشستگی ایالتی و سایر مزایای دولتی در روز دوشنبه تنها ۳ درصد افزایش می‌یابد! 

موسسات خیریه، حزب کارگر و دیگران از دولت بریتانیا خواسته‌اند تا برای کمک به افرادی که درآمد متوسط و پایین دارند از بحران عبور کنند، بیشتر تلاش کند. 

تاکنون وزیران در برابر درخواست‌ها برای بازگرداندن ۲۰ پوند در هفته به اعتبار همگانی که در طول همه‌گیری کرونا به مردم در عوض سقوط سطح زندگی‌شان پرداخت می‌شد، مقاومت کرده‌اند. این مساعدت دولتی دقیقا در زمانی که قیمت‌ها در انگلیس به دلیل جنگ اوکراین رو به افزایش گذاشته بود، حذف شد! 

مارتین لوئیس، کارشناس پس‌انداز پول، روز یکشنبه گفته است که اگر دولت نتواند اقدام قاطعانه‌ای انجام دهد، بریتانیا ممکن است اواخر امسال با «ناآرامی‌های مدنی» مواجه شود. 

وزیران در ماه نوامبر اعلام کردند که حقوق بازنشستگی دولتی، اعتبار جهانی و بسیاری از مزایای دیگر تا ۳.۱ درصد افزایش خواهد یافت. کارشناسان دولتی گفته‌اند این میزان افزایش با احتساب تورم قیمت‌های مصرف‌کننده یا همان شاخص CPI رقم خورده است. 

این افزایش به این معنی است که مستمری پایه دولتی با ۴.۲۵ پوند رشد به ۱۴۱.۸۵ پوند در هفته افزایش می‌یابد، درحالیکه مستمری کامل جدید دولتی تنها با ۵.۵۵ پوند رشد به ۱۸۵.۱۵ پوند افزایش می‌یابد. 

با این حال، از ماه سپتامبر قیمت بیشتر اقلام ضروری افزایش یافته است. طبق آخرین گزارش چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا، درآمد خانواده‌های بریتانیایی در سال جاری به دلیل «سقوط تاریخی» استانداردهای زندگی، ۹۰۰ پوند پایین‌تر خواهد بود. این مسئله نشان می‌دهد که تورم این کشور بالاتر از ۸درصد خواهد بود. 

هلن بارنارد، دستیار مدیر بنیاد جوزف راونتری، یک گروه ضد فقر، به اسکای نیوز گفته است که مستمری بگیران و مدعیان مزایای دولتی شاهد کاهش ارزش واقعی پرداخت‌ها در هشت سال از ۱۰ سال گذشته بوده‌اند. این بدان معناست که از نظر ارزش آن‌ها، میزان نان و شیری که می‌توانید در مغازه‌ها بخرید، این بزرگترین کاهش ارزش از سال ۱۹۷۲ است. 

وی افزود: «ما می‌دانیم که اکثریت افراد فقیر اکنون در خانواده‌های کارگری هستند. یکی از مشکلات این است که بسیاری از مشاغل نه تنها دستمزد پایینی دارند، بلکه ناامن هستند - شما نمی‌دانید یک هفته چه پولی می‌گیرید، حقوق بیماری دریافت نمی‌کنید. اگر مشکلی پیش بیاید، محافظتی دریافت نمی‌کنید. مردم در تقلا برای تامین نیازهای اساسی هستند و مجبورند برای خمیر دندان و رول توالت به خیریه‌ها متکی باشند. این برای بسیاری از مردم تحقیرکننده است.» 

جاناتان اشورث، وزیر کار دولت در سایه انگلستان در حوزه بازنشستگی، به‌عنوان یک کارشناس اپوزیسیون گفت که عمیق‌ترین کاهش حقوق بازنشستگی دولتی در ۵۰ سال گذشته با تورم اخیر رقم خورده است. 

او گفت: «این کاهش‌های واقعی واقعی پیامد مستقیم امتناع او از در نظر گرفتن افزایش قیمت فعلی در تعیین نرخ‌ها است. تصمیم او به ۱.۳ میلیون نفر از جمله نیم میلیون کودک انگلیسی در فقر مطلق کمک خواهد کرد. اکنون واضح‌تر از همیشه است که کارگران، افراد معلول و مستمری بگیران تحت حاکمیت حزب محافظه‌کاران انگلستان وضعیت بدتری دارند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز