خبرگزاری کار ایران

توسط استاندارد بندر امام صورت پذیرفت:

دریافت ۴ هزار و ۵۷ نمونه از محموله‌های صادراتی و وارداتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۲۱

کلیه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

ایلنا: رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام(ره) اعلام کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران بویژه ماده ۴ و تبصره‌های ذیل ماده ۶ قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره برکلیه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک بندر امام(ره) را داشته باشند نظارت نموده و تنها درصورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد‌های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود. در غیر اینصورت کلیه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، امیدرضا ماندگار گفت: از ابتدای سال جاری تابه‌حال یک هزار و ۱۲۹ فقره اظهارنامه وارداتی و ۲۲۰ فقره اظهارنامه صادراتی به این اداره ارجاع شده است. که از کالاهای وارداتی و صادراتی تعداد چهار هزار و ۵۷ نمونه که شامل سه هزار و ۲۳۷ نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات و ۸۲۰ نمونه جهت تعیین تعرفه گمرکی و کالاهای صادراتی بوده توسط کار‌شناسان این اداره و با همکاری شرکت‌های بازرسی نمونه برداری شده و جهت انجام آزمون به آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده ارسال گردیده‌اند.

همچنین در این مدت ۴۵۰ تن ذرت دامی وارد شده از کشور برزیل به ارزش یک میلیارد و ۷۴۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۰۰ ریال به دلیل مغایرت با استاندارد ملی مربوطه مردود و از ورود آن به داخل کشور جلوگیری به عمل آمده است.

ماندگار اظهار داشت: در عرصه‌ کیفیت بایستی از واحدهایی که با کیفیت‌ها و استانداردهای ملی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم و با نظارت در جهت ارتقای سطح کیفی محصولات آن‌ها، مسبب حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و همچنین حضور رقابتی آن‌ها در بازار جهانی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز