خبرگزاری کار ایران

ترکان در گفت‌وگو با ایلنا؛

مناطق آزاد سکویی برای رسیدن به عرف کسب‌وکار دنیا

کد خبر : ۱۷۸۹۴۹

کار ما در مناطق ویژه و آزاد فراهم کردن بستری برای رونق کسب‌وکار است و اگر این روش موثر بود سیاست‌ها را به مابقی مناطق کشور گسترش خواهیم داد، همچنین مناطق آزاد در یکسال گذشته چرخش به سمت اهداف یعنی توسعه ایران تا سال ۱۴۰۴ است.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه رتبه ایران در جدول کسب‌وکار جهانی پایین است، گفت: مناطق آزاد می‌توانند سکویی برای رسیدن ایران به عرف کسب‌وکار جهانی باشند و کوشش ما در مناطق ویژه و آزاد فراهم کردن بستری برای رونق کسب‌وکار است در صورتی‌که این روش موثر بود سیاست‌ها را به مابقی مناطق کشور گسترش خواهیم داد.

اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره اینکه رتبه کسب‌وکار ایران در رده‌های پایین جدول بین‌الملل است، افزود: قوانین و مقررات دست‌وپا گیر در جغرافیای اصلی موجب تنگ شدن فضای کسب‌وکار و به وجود آمدن رغبت به آزادسازی مناطق شده است.

وی افزود: آزادسازی و مقررات زدایی فضایی را ایجاد می‌کند که بتوانیم کسب‌وکاری مطابق با عرف دنیا دایر کنیم.

ترکان با بیان این مطلب که موانع پیچیده سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور به محاسن مناطق آزاد و ویژه اشاره کرد و افزود: مناطق ویژه از قانون گمرک و قانون کار معاف هستند و مناطق آزاد علاوه بر این دو از قانون‌های پول‌وبانک، مالیات و ویزا معاف هستند که می‌توانند سکویی برای افزایش رتبه کسب‌وکار کشور در جوامع بین‌الملل باشد..

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مناطق آزاد به این سیاست خود یعنی رونق کسب‌وکار دست یافته است، گفت: مقررات، قوانین، موانع اجتماعی، موانع اقتصادی، موانع اداری، موانع سیاسی هنوز به نحوی نیست که کسب‌وکار به آزادی انجام شود اما به طور قطع مناطق ویژه در کسب‌وکار بهتر از سرزمین اصلی هستند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: کوشش ما در مناطق ویژه و آزاد فراهم کردن بستری برای رونق کسب‌وکار است و اگر این روش موثر بود سیاست‌ها را به مابقی مناطق کشور گسترش خواهیم داد، همچنین مناطق آزاد در یکسال گذشته چرخش به سمت اهداف یعنی توسعه ایران تا سال ۱۴۰۴ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز