خبرگزاری کار ایران

سرپرست‌اداره‌کل تامین‌اجتماعی خراسان‌شمالی:

سازمان تامین اجتماعی نیاز به رای قاضی برای برداشت مطالبات خود ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۷۵۰

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: سازمان تامین اجتماعی یکی از نهادها و دستگاه های اجرایی قوی در کشور است که برای برداشت مطالبات خود نیاز به رای قاضی ندارد و درمرحله اجرا مامور تامین اجتماعی به عنوان حکم ضابطه قضایی عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا، سید احمد سیدی به عواقبی که باعث شده منابع سازمان تامین اجتماعی به سمت و سوی های مختلف گرایش پیدا کند اشاره کرد و گفت: در تصویب برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به ساماندهی و بازنگری بخشی ازتعهدات و ماموریت هایی که جزء وظایف ذاتی سازمان تامین اجتماعی نیست شده است.

وی افزود: درخصوص تامین منابع سازمان تامین اجتماعی متاسفانه بعضی موارد مانند ادغام بیمه ها، ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با سایر نهادهای درمانی و... منابع سازمان را دچار تزلزل می‌کند.

سیدی متذکر شد: در این راستا اگر منابع سازمان از مسیرهای قانونی اصلاح نشود و مسئولان تصمیم‌ساز و تصمیم گیر به این موارد واقف نشوند و با یک نگاه و نگرش بیمه ای نه حمایتی اصلاح نکنند شاید خیلی دیر باشد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس سازمان تامین اجتماعی که می‌تواند به عنوان یک افتخار، فرصت، موهبت الهی و برکت در نظام جمهوری اسلامی که به آن افتخار می کنیم تبدیل به یک تهدید و بحران عظیم خواهد شد .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه به تعریفی از مصوبه نظام تامین اجتماعی پرداخت وگفت: در بحث نظام تامین اجتماعی یک اتفاق بسیار خوب در تیرماه 54 افتاد که باعث شده قانون تامین اجتماعی تصویب شود.

وی قانون سازمان تامین اجتماعی را یک قانون قوی، محکم و جزء یکی از بهترین قوانین جاری نظام تامین اجتماعی عنوان کرد وافزود: این قانون نقاط قوت بسیار بالایی دارد.

سیدی از جمله نقاط بسیار بالای نظام تامین اجتماعی را پرداخت حق بیمه کارگران شاغل دربخش های مختلف بیمه شدگان اعلام کرد وگفت: همچنین ماده 50 سازمان تامین اجتماعی نیز جزء قوانین خوب سازمان در تیرماه سال 54 بود.

وی سازمان تامین اجتماعی را جزء یکی از نهادها و دستگاه های اجرایی در کشور دانست که نیاز به رای قاضی برای برداشت مطالبات خود ندارد و مسیر قانونی را به درستی طی می کند.

وی افزود: دراین راستا وقتی به مرحله اجرا می رسد مامور تامین اجتماعی به عنوان حکم ضابطه قضایی وارد می شود.

وی دراین خصوص به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از کارخانه ورشکسته الیاف شیروان اشاره کرد و گفت: کارخانه الیاف شیروان حدود 10 میلیارد تومان حق بیمه تامین اجتماعی دارد به علت این که منابع این کارخانه ورشکسته شده و یا در رهن بانک بوده حق بیمه کارگران آنجا هنوز وصول نشده است.

وی افزود: این درحالی است که فقط برای 700 نفر از بازنشستگان کارخانه الیاف شیروان که اکثر جزء مشاغل سخت و زیان آور هستند سازمان تامین اجتماعی حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در ماه مستمری پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز