خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

یک هزار و 500 کارگر ساختمانی به زودی تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۳۸۵

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: در حال حاضر 26 هزار کارگر تحت پوشش تامین اجتماعی استان قرار دارند و یک هزار و 500 کارگر ساختمانی به زودی تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، شهناز حمزه لویی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال گذشته در حوزه بیمه بیکاری 2 میلیارد ریال در استان پرداخت شده، افزود: سازمان تامین اجتماعی لرستان از بیمه شدگان تحت پوشش در این استان 2 هزار و 300 میلیارد ریال طلبکار است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: راه‌اندازی سیستم SNN (آرشیو الکترونیکی) از تخلفات بیمه‌ای تأمین اجتماعی جلوگیری می‌کند.

حمزه‌لویی افزود: در این سیستم برای هر نفر یک کد صادر می‌شود به‌ طوری‌ که اگر یک شخص در چند کارگاه بیمه‌ای بیمه باشد سیستم اخطار می‌دهد و اجازه تخلف را نمی‌دهد.

وی همچنین با اشاره به این‌ که در کشورهای پیشرفته هر شخص یک کارتی را که شامل گواهینامه، درمان، بانک و... که در یک کارت تعبیه‌شده است را دارد، افزود: در سازمان تأمین اجتماعی صدور کارت درمان را برای بیمه‌شدگان در نظر داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان در ادامه اظهار داشت: بار مشکلات تعدیل کارگران در کارخانجات لرستان به دوش تامین اجتماعی است.

وی افزود: تأمین اجتماعی از لحاظ مالی هیچ وابستگی به دولت ندارد و فقط از طریق کارفرمایان می‌تواند درآمد کسب کند لکن در بحث درآمدزایی یار و یاور دولت هستیم.

حمزه‌لویی با بیان این‌که فشارهای زیادی بر دوش دولت است و توقع نداریم دولت در پرداخت حق بیمه به ما کمک کند، گفت: بیمه کردن اقشار جامعه با مبالغ اندک باری بر دوش تأمین اجتماعی است.

وی تصریح کرد: به‌رغم این‌که نتوانسته‌ایم منابع را به میانگین کشوری برسانیم ولی به‌ هیچ‌وجه هزینه‌ها را تعدیل نکرده‌ایم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان خاطرنشان ساخت: بیشترین توجه سازمان به بخش درمان بوده است و در این بخش هم پرداخت‌ها را تعدیل نکرده‌ایم.

حمزه لویی گفت: از کارفرمایان انتظار داریم با پرداخت به‌موقع حق بیمه کارگاه خود به ما اجازه دهند در بخش صندوق بیمه‌ای دچار چالش نشویم و نفس راحتی بکشیم.

وی با اشاره به این مطلب گفت: در سال جاری و سال‌های گذشته بحران‌هایی در این بحث داشتیم که کارخانه‌هایی همانند نساجی بروجرد، سامان کاشی، فولاد چدن و...به دلیل اخراج کردن تعدادی از کارکنان خود موجب شد به آن‌ها بیمه بیکاری بدهیم و به آن‌ها حقوق پرداخت کنیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان تأکید کرد: با وجود تمامی مشکلات مدکور خدمات خود را تعطیل نکرده‌ایم.

حمزه لویی گفت: ماهیانه 3 میلیارد تومان به بازنشستگان شرکت پارسیلون حقوق پرداخت می‌کنیم و این در حالی است سال‌هاست از این کارگاه مبلغی دریافت نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: چند کارگاه بحران دار در خرم آباد وجود دارد که تنها در شرکت پارسیلون یک هزار و 350 کارگر با کمترین دریافتی بازنشسته شده اند.

وی افزود : این کارگاه از سال 85 دچار بحران شده است و در حال حاضر ماهانه 30 میلیاردریال به بازنشستگان شرکت پارسیلون حقوق پرداخت می شود.

حمزه لو اظهار کرد: کارخانه پارسیلون تاکنون 300 میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهکار شده است.

وی بزرگ شدن جامعه هدف تامین اجتماعی را باعث افتخار این سازمان عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تعداد بیمه شدگان این سازمان زیادتر شده است.

به گفته وی در راستای ارائه خدمات مطلوبتر راهبردهایی از سه سال پیش در این سازمان آغاز شد که به همین منظور پرداخت های الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته که در حال حاضر 95 درصد پرداخت مستمری به روش غیرحضوری انجام می شود.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی لرستان هم در این جلسه اظهار داشت: به پزشکانی که در لرستان طبابت کنند 30 درصد بیشتر از استان تهران حق‌الزحمه طبابت پرداخت می‌کنیم.

بهاروند افزود: در شهری همانند پل‌دختر که محروم است این مبلغ به 42 درصد هم می‌رسد.

وی‌خاطرنشان کرد: برای آوردن پزشک به لرستان تمام سعی‌مان را می‌کنیم اما متأسفانه اغلب تلاش‌های ما بی‌فایده است و کسی به لرستان نمی‌آید.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی لرستان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره تعطیلی داروخانه‌های تأمین اجتماعی بعد از ساعت 20، گفت: درست است که داروخانه ساعت 20 به بعد تعطیل است اما برای بیماران اورژانسی همیشه دارو موجود است و هیچ موقع نبوده که برای بیمار اورژانسی دارو نداشته باشیم.

بهاروند همچنین گفت: اگر یک بیمار نسخه روز قبل را به مراکز تأمین اجتماعی بدهد باز هم داروی خود را می‌تواند بگیرد و این مورد فقط در لرستان صورت می‌گیرد.

قابل ذکر است از 19 تا 25 تیرماه هر سال با نام هفته‌ تأمین اجتماعی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز