خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

انعقاد موافقت نامه سه جانبه برای تولید فناورانه در شهرک صنعتی توس

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۸۰۰

موافقتنامه سه ‌جانبه بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی و مرکز شتابدهی و زیست بوم نوآوری خیام به منظور رفع نیازهای فناورانه و آینده‌نگری صنعتی از جنبه رقابت پذیری و بازارسازی در شهرک صنعتی توس منعقد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در مراسم امضای این موافقت نامه گفت: این موافقتنامه به منظور فراهم کردن بستر اشتغال دانش بنیان در راستای تحقق منویات رهبری در گام دوم انقلاب و بستر تولید فناورانه در جهت رفع نیازها و موضوعات صنایع استان به امضا رسیده است.

مسعود مهدی زاده مقدم در تشریح اهداف این موافقتنامه افزود: ایجاد الگویی کارآمد در جهت رفع نیازها و چالشهای صنایع استان خراسان رضوی مبتنی بر همگرایی مستقیم دانش و صنعت، ایجاد بانک مسائل و موضوعات صنایع استان خراسان رضوی و خراسان بزرگ و کشور، ارایه خدمات آموزشی، توانمندسازی، پژوهش و مشاوره‌ مورد نیاز صنایع استان از جمله اهداف این موافقتنامه است.

وی ساماندهی و راه‌اندازی استارتاپ‌های نوآور به منظور رفع چالشها و نیازهای فناورانه صنایع استان، تدوین بانک موضوعات نوظهور و بدیع وابسته به صنایع خراسان رضوی، ارایه راهکارها در جهت افزایش رقابت پذیری صنایع استان مبتنی بر آینده نگری، ایجاد صنایع نوین با قابلیت رقابت پذیری و بازارسازی نوین، ایجاد اشتغال و فراهم سازی بستر اشتغال فناورانه و دانش بنیان دانش آموختگان دانشگاهی را از دیگر اهداف این موافقتنامه برشمرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: برای تحقق اهداف این موافقتنامه که به مدت سه سال اعتبار دارد کمیته مشترکی از نمایندگان معرفی شده از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت و مرکز شتاب دهی و زیست بوم خیام تشکیل و مفاد موافقتنامه و اجرایی شدن آن را پیگیری می‌کند.

مهدی زاده افزود: به فعالیت ۶۰ شرکت دانش‌بنیان فعال زیر پوشش شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بناست با توسعه شهرک صنعتی توس طی دو ماه آینده مکانی برای استقرار این شرکت‌ها به منظور تولید انبوه صنعتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان رضوی تاکنون موفق به تولید قطعات یا ماشین‌آلات مورد نیاز در صنایعی همچون نفت و گاز، خودرو، تجهیزات پزشکی، فولاد و سیمان شده‌اند تا کشور را از واردات این اقلام بی‌نیاز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز