خبرگزاری کار ایران

در اختیار قرار دادن ۲ هزار تخت به زائران در زائرسرای امام رضا (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۱۰

مدیرعامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی گفت: به تکریم صددرصدی در خصوص زائران معتقدیم و تمام تلاش مان این است که برای جبران کمبود امکانات، نسبت به فراهم کردن تکریم زائران اهتمام بورزیم تا این کسری‌ها در حد امکان برطرف شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید هاشم حسینی در این خصوص اظهار داشت: کلنگ زائرشهر رضوی در مرداد سال ۹۵ زده شد و در سال ۹۶ این مجتمع به بهره‌برداری رسید. از ابتدای احداث زائر شهر رضوی تاکنون از مهمترین دغدغه‌های آستان قدس رضوی مُشَرّف شدن افرادی است که توان مالی برای زیارت امام رضا (ع) ندارند، و همانطور که مستحضر هستید این موضوع در نامه انتصاب مقام معظم رهبری در خصوص عهده‌دار شدن تولیت‌های آستان قدس رضوی مورد تاکید ایشان بوده است.  

مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی افزود: در همین راستا کلنگ زائر شهر در سال ۹۵ برای زائر اولی‌ها و زائرانی که تمکن مالی برای تشرف به حرم امام رضا (ع) ندارند جهت ساخت ۲ فاز ۲۸ بلوکی به زمین زده شد و سال بعد فاز اول این مجتمع به بهره‌برداری رسید. 

حسینی تصریح کرد: ۲۸ بلوک ۲۵ واحدی طی یکسال ساخته شد و در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، ضمن اینکه پس از ساخت زائرشهر، احداث مجموعه دوم یعنی زائرسرای رضوی در داخل شهر سال ۹۶ آغاز شده و در تابستان ۹۷ به بهره‌برداری رسید که ۶ بلوک در سال ۹۷، ۶ بلوک سال ۹۸ و ۴ بلوک ۲۵ واحدی در سال ۱۴۰۰ مشابه زائرشهر در اختیار زائران احسان پذیر و زائر اولی‌هایی که امکان تشرف نداشتند قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی از سه بخش تشکیل شده است گفت: زائر شهر، زائرسرا و مجتمع‌های بین‌راهی سه بخش مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی را تشکیل می‌دهند. 

مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: زائرسرای رضوی در فاصله ۳ کیلومتری حرم مطهر در خیابان چمن ۹۹ قرار دارد و با اتومبیل حداکثر ۵ دقیقه تا حرم فاصله دارد و عرصه آن در مساحتی حدود ۸ هکتار است که در حال حاضر از۱۶ بلوک آن بهره‌برداری می‌شود. از این ۱۶ بلوک، هر بلوک ۲۵ واحد و هر واحد ۵ تخت دارد که در مجموع ۲ هزار تخت در این زائرسرا در اختیار زائران است. 

حسینی با بیان اینکه در طول سال میانگین ۷۰ درصد تخت‌های این زائرسرا در خدمت زائران است گفت: در زمان‌هایی مانند ایام نوروز، تابستان و دهه آخر صفر، تمام ظرفیت ها تکمیل است. 

وی ادامه داد: سالن غذاخوری و فضاهای آلاچیقی نیز برای استفاده زائران در نظر گرفته شده است. 

مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: امسال از یک تالار ۴ سالنه با ظرفیت حداقل ۸۰۰ نفر در دو طبقه بهره‌برداری کردیم که از امکانات این تالار مجاوران هم می‌توانند استفاده کنند. همچنین تلاش کردیم قیمت این تالار متناسب قیمت‌های زائرسرا ارزان (قیمت تمام شده) باشد. 

حسینی احداث دارالشفا را یکی دیگر از خدمات زائرسرای امام رضا (ع) عنوان کرد و افزود: این دارالشفا به تازگی به بهره‌برداری رسیده و دارای مراکز درمانی تخصصی و عمومی است که تلاش داریم با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدماتی که نیاز زائران و مجاوران است را به آنها با قیمت دولتی ارائه دهیم. 

وی بیان کرد: در این زائرسرا در ابتدا تنها واحدهای اقامتی آن احداث شد و هم اکنون در حال تکمیل کردن دیگر نیازهای زائران هستیم. 

مدیر عامل مؤسسه موقوفه خدمات زائر بنیاد کرامت رضوی یکی از دغدغه‌های زائران را مسئله ایاب و ذهاب دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه اتو‌بوس در اختیار زائرشهر و زائرسرا قرار دارد که تلاش داریم با رایزنی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۲۰ دستگاه مینی‌بوس در اختیار زائرسرا و زائرشهر قرار دهیم تا زائران بدون دغدغه در هر زمانی بتوانند به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شوند.   

حسینی افزود: برای رفع مشکل ایاب ذهاب در زائرشهر و زائرسرا زمینه‌ای را فراهم کردیم تا برخی تاکسی‌ها با قیمت پایین این خدمت‌رسانی را انجام دهند به علاوه ایستگاه اتوبوس از زائرشهر و زائرسرا تا نزدیکی حرم در نظر گرفته شده تا زائران راحت‌تر به زیارت مشرف شوند. 

وی بیان کرد: آنچه که در زمین و عرصه فعلی زائرسرا پیش بینی شده ۲۵ بلوک است که از این تعداد ۱۶ بلوک ساخته شده است و مابقی این بلوک‌ها نیز در بازه زمانی تعیین شده تکمیل می‌شوند؛ بلوک‌های فعلی ساخته شده به صورت متلی طراحی شده و شامل فضای باز، محوطه، فضای پارک و فضای بازی کودکان و ... است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز