خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد استان خبر داد؛

برپایی ۶۰۰ موکب خدمت رسانی در سطح شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۳۲۸

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ موکب خدمت رسانی تا کنون در سطح مشهد برپا شده است که ۲۰۰ موکب آن در خیابان امام رضا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد حسین زاده در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین اتفاقی که امسال به لطف علی بن موسی الرضا و همراهی خوب دولت محترم افتاده ایجاد کارگروه ملی زیارت است، که ذیل آن کمیته فرهنگی رسانه‌ای رسمیت پیدا کرد و اولین جلسه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت. 

وی افزود: معنای این کمیته طرحی است با عنوان مبدا تا مبدا که خلاصه طرح این است که زائر زمانی که از منزل خود در هر جای ایران قصد زیارت حرم علی بن موسی الرضا را می‌کند از آن لحظه خدمات فرهنگی و اجتماعی به آن زائر داده شود.

حسین‌زاده گفت: مجموعه اتفاقاتی که ما در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تبلیغی انجام دادیم با عنوان طرح مبدا تا مبدا به کمیته فرهنگی رسانه‌ای کارگروه ملی زیارت عرضه شد و مورد تصویب قرار گرفت. 

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: آنچه که امروز رخ داده است در طول چند ده سال اخیر بی سابقه بوده است، که این یعنی درگیر شدن دستگاه‌ها در حوزه زیارت و خدمت رسانی به زائران مشهد. 

حسین‌زاده اظهار کرد: در مشهد چندین نوبت در سال شاهد حضور میلیونی زائران هستیم که در ایام نوروز ولادت حضرت رضا علیه السلام و شهادت ایشان اتفاق می‌افتد، تا به الان بسیج همه امکانات اختیارات دستگاه‌های دولتی و اجرایی برای زائرین حرم مطهر رضوی انجام نشده بود. 

وی افزود: اتفاق خوبی که در حوزه فرهنگ رسانه‌ای رخ داد ابلاغ طرح مبدا تا مبدا به دستگاه‌های مختلف بود که ما نشانه‌های آن را کم کم در سطح کشور می‌بینیم و در هر مناسبت اقدامات ما کامل‌تر می‌شود. 

حسین‌زاده بیان کرد: زائری که به سمت مشهد می‌آید در طول مسیر خدمات مختلفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برای او ارائه می‌شود و امروز نیز شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی از طریق برنامه‌های مختلف چه از طریق رادیو شبکه‌های اجتماعی خدمت رسانی به زائر و تولید محتوا را انجام می‌دهند. 

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: زائر از زمان ورود به مشهد تعدد ایستگاه زائرین موکب‌های فرهنگی و همچنین حضور مبلغین دینی را دارد، در مسیر داورزن سبزوار نیشابور ۶۳ موکب، در مسیر فریمان ۲۵ موکب، در مسیر سرخس ۱۵ موکب، در مسیر قوچان چناران ۵۸ موکب، در مسیر کلات ۸ موکب و در مسیر گناباد تربت حیدریه ۲۴ موکب ایجاد شده است. 

حسین زاده افزود: عمده فعالیت موکب‌ها فرهنگی است و خدمات زیادی به زائرین ارائه می‌شود آنچه که دستگاه‌های اجرایی رقم می‌زنند تسهیل خدمت رسانی به مردم و زائرین است و آنچه که در قسمت‌های مختلف اتفاق می‌افتد این است که عمده اجرا توسط مردم است زیرا که این حجم زائر را غیر از مردم کسی نمی‌تواند پشتیبانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز