خبرگزاری کار ایران

در جلسه کارگروه زائران خارجی استان مطرح شد؛

۴۰ درصد گردشگران خارجی از مشهد وارد کشور می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۵

کسانی که بدون اطلاع مراجع قانونی مبادرت به این امر نمایند، مرتکب تخلف شده و باید برابر قانون با آنان برخورد شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت:: ۴۰ درصد گردشگران و زائران خارجی از طریق مشهد به کشورمان وارد می‌شوند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد مهدی اعلایی در جلسه کارگروه زائران خارجی استان با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضور سالانه حدود ۲۸ میلیون زائر در مشهد اظهارکرد: ایران در افق ۱۴۰۴ پذیرای ۲۰ میلیون زائر و گردشگر خارجی خواهد بود.

وی با تاکید بر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز جهت ارتقای خدمت‌رسانی به زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) متناسب باشان و جایگاه آنان افزود: یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی گردشگران خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد است به گونه‌ای که شاهد تردد ماهانه حدود ۲۰۰ پرواز در بخش پروازهای خارجی آن هستیم.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: فرودگاه، پیشانی خدمت رسانی نظام به زائران خارجی محسوب می‌شود از این رو تلاش جهت تسهیل و ارتقای خدمت‌رسانی از جمله انتظارات از دستگاه‌های متولی به ویژه گمرک، پلیس گذرنامه و امنیت با فرودگاه مشهد به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر نهایی شدن طرح جامع ساماندهی زائران خارجی خاطرنشان کرد: با عملیاتی شدن این طرح وظایف تمامی حوزه‌های مرتبط با گردشگران خارجی اعم از امنیت، اسکان، سلامت و تردد زائران مشخص خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به ممنوعیت اسکان زائران و گردشگران خارجی در اماکن غیرمجاز تصریح کرد: کسانی که بدون اطلاع مراجع قانونی مبادرت به این امر نمایند، مرتکب تخلف شده و باید برابر قانون با آنان برخورد شود.

اعلایی در ادامه خواستار ساماندهی مراکز اقامتی مجاز و تعیین تکلیف واحدهای فعال غیرمجاز شد و اظهارداشت: هرگونه فعالیت در این بخش باید با مجوز از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه صورت پذیرد.

وی همچنین برنامه ریزی جهت توزیع سفر و ورود زائران و گردشگران خارجی در قالب تور را مورد تاکید قرار داد و اجرایی شدن سامانه کد تور را از جمله مواردی دانست که به ساماندهی در این بخش کمک شایان توجهی می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز