خبرگزاری کار ایران

آزادسازی ۲۰۰ هکتار از اراضی معارض‌ شهرک صنعتی شماره پنج مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۹۲۵

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی معارض‌دار در پلاک کال چغوکی آزادسازی شده است

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون فنی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی در خصوص شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد به عنوان گزینه جدید برای استقرار صنایع، گفت: ۵۲ درصد از جمعیت استان در کلانشهر مشهد مستقر هستند، پس باید ۵۲ درصد از زمین های صنعتی در اختیار این شرکت نیز به مشهد اختصاص یابد.

مصطفی پیرایش افزود: شهرک صنعتی ۵ مشهد در دو پلاک «کال چغوکی» و «جیم آباد» واقع شده است که در پلاک کال چغوکی بیش از ۱۰۰ معارض دارد اما تعداد معارضان پلاک دوم مشخص نیست. تاکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی معارض‌دار در پلاک کال چغوکی آزادسازی شده است، در این بخش چاه آب خریداری شده و شبکه های معابر، برق و آب شکل گرفته و درخصوص سرمایه گذاری اولیه برای ایجاد پست و خط انتقال برق نیز تفاهم نامه لازم با شرکت برق منعقد شده است که همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی پست برق ۱۳۲ کیلوولت این شهرک آغاز شد.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی متذکر شد: ۲۰۰ هکتار از محدوده هزار و ۲۶۳ هکتاری شهرک صنعتی ۵ مشهد، عملیاتی شده و آب، برق و راه دسترسی در آن وجود دارد و امکان واگذاری زمین در این محدوده به متقاضیان میسر است، اما زمین‌های فاصله بین ۲۰۰ تا هزار و ۲۶۳ هکتار به دلیل مزاحمت متصرفان برای انجام عملیات عمرانی، قابل واگذاری نیست.

پیرایش اظهار کرد: معاون قضایی اداره کل دادگستری خراسان رضوی به اتفاق دادستان و برخی مسوولان دیگر از شهرک صنعتی شماره ۵  مشهد دیدن کرده اند و در این بازدید مقرر شد دادگستری ورود کرده و پرونده‌ها تجمیع شود تا وحدت رویه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی در نحوه برخورد با متصرفان و معارضان شهرک شکل بگیرد و در نهایت به یک خروجی کارآمد دست پیدا کنیم، در بازدید استاندار خراسان رضوی از شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد نیز مقرر شد قرارگاه مانع زدایی استان به موضوع ورود کرده و مساله متصرفان این شهرک را حل کند.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص نوع صنایعی که قرار است در شهرک صنعتی شماره ۵  مشهد مستقر شوند، گفت: همه صنایع تا رده آلایندگی درجه ۶ امکان استقرار در این شهرک را دارند اما اولویت واگذاری زمین با صنایع کم‌آب‌ بر و آلایندگی کمتر خواهد بود.

پیرایش اظهار داشت: شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد در حال تکمیل است که امیدواریم تا پایان امسال به مرحله واگذاری زمین ها به واحدهای صنعتی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز