خبرگزاری کار ایران

تأمین زمین یکی از چالش‌های توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضا محور خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۳۰۹

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی در استان چالش‌هایی از جمله تامین زمین در مشهد، ایجاد شهرک جدید، فرسودگی شهرک‌های خدماتی و افزایش هزینه‌های انشعابات وجود دارد ؛ ضمن اینکه هزینه هرکیلو وات برق چندین برابر قیمت زمین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جعفر فرشچی با اشاره به چالش‌های موجود در ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در دو محور ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و توانمندی صنایع کوچک است. 

وی خاطر نشان کرد: ایجاد شهرک‌های جدید بدون هدف گذاری صحیح ، هزینه‌ ساز و دارای مشکلات متعددی برای ما و دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده و باید با کمک دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد شهرک‌ها قوانینی تدوین شود تا  این شهرک‌ها در شهرستان‌های تقاضا محور و مستعد در زمینه رفع موانع تخصیص زمین شرکت های دانش بنیان و اشتغال آفرین ایجاد شوند که در همین راستا فورا  اجرا شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد و توسعه شهرکهای کاویان و مشهد (کلات) را در دستور کار خود قرار دادیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: باید درصدی از مالیات‌ برارزش افزوده واحدهای صنعتی به شرکت‌های خدماتی به منظور نوسازی تاسیسات و مدیریت این شهرک‌ها تخصیص یابد. 

وی باتوجه به اینکه توسعه صنعت دانش بنیان استان  یکی از ارکان اساسی حمایت از صنایع کوچک است، بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال جاری و بیانیه گام دوم انقلاب کارهای خوبی در شناسایی واحدهای مستعد دانش‌بنیان و... در استان آغاز شده و امیدواریم این واحدها با کمک دستگاه‌های مربوطه به سمت دانش‌بنیان‌ هدایت شوند.

فرشچی طوسی درخصوص تأمین موانع مالی واحدهای تولیدی؛ اظهار کرد: مشکل اصلی فعال‌سازی واحدهای راکد در تامین سرمایه در گردش یا سرمایه ثابت است و چگونگی استفاده از آن موضوع است که باید به صورت خاص در استان پیگیری شده و از ظرفیت کمیسیون حمایت قضایی و بانک‌های استان برای حل مشکلات قضایی و مالی واحدهای راکد استفاده کرده و همچنین  پایش واحدهای راکد در استان بعنوان یک اولویت اصلی ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز