خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

تذکر فرماندار سبزوار به دستگاه های اجرایی در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۶۴۰

فرماندار سبزوار گفت: برخی از دستگاه ها از میزان اعتبار تخصیص یافته خود بی اطلاع اند و این امر ناشی از عدم هماهنگی با مدیران برنامه ریز مالی در سطح کلان و استان است که مدیران شهرستان باید جدی تر آن را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ابراهیمی کردیانی در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه منطقه غرب خراسان با چالش تامین برق و قطعی آب روبرو است گفت: قطعی برق قطعا باعث خسارت به بخش های صنعتی و کشاورزی شده و برای حل این موضوع طی نشست با مدیر توزیع برق استان، دغدغه ها مطرح و مقرر شد تمهیدات لازم جهت کاهش این امر هر چه سریع تر اندیشیده شود چرا که با توجه به وضعیت منابع آبی نیز تولید برق دچار مشکلاتی شده است و این موضوع بیشتر در واحدهای صنفی، مرغداری ها و مراکز پرورش ماهی باعث نارضایتی شده است.

ابراهیمی کردیانی ادامه داد: طی جلسات مکرر با جهاد کشاورزی مقرر شد ساعات قطعی برق از قبل به واحد های صنفی اطلاع رسانی شود، همچنین به شهرک های صنعتی و مراکز تولیدی و خدماتی پیشنهاد شده است که برای جلوگیری از خسارت های احتمالی از تجهیزات تامین برق اضطراری استفاده کنند.

وی همچنین با تذکر به دستگاه های اجرایی شهرستان در خصوص تعلل در آغاز به کار و تکمیل روند پروژه های نیمه تمام گفت‌: وقتی پروژه ای در شهرستان مصوب شده و سهم منطقه مورد پیگیری قرار می‌گیرد دستگاه‌ های مربوطه نیز باید حداکثر تلاش خود را جهت اجرایی شدن و تخصیص آن صورت دهند اما برخی از دستگاه ها از میزان اعتبار تخصیص یافته خود بی اطلاع اند و این امر ناشی از عدم هماهنگی با مدیران برنامه ریز مالی در سطح کلان و استان است که مدیران شهرستان باید جدی تر آن را دنبال کنند.

ابراهیمی افزود: از اداره راه، شرکت آب و فاضلاب و بنیاد مسکن بیش از سایر دستگاه‌ها انتظار داریم که پیگیر مصوبات اجرایی و تخصیص منابع لازم جهت انجام پروژه های مربوط باشند.

دبیر ستاد امر به معروف شهرستان نیز در این جلسه با ذکر اینکه طبق مصوبات جلسه ستاد شهرستان و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور العمل های ابلاغی از طریق اداره کل امر به معروف و نهی از منکر استان، شاخصه های رعایت امر عفاف و حجاب و وظایف دستگاه ها در این باره نهایی و برای اجرا ارسال شده است گفت: جلسه ستاد امر به معروف و مصوبات لازم در این ستاد به همراه مصوبات کارگروه عفاف و حجاب در فرمانداری به ادارات ابلاغ شده است.

سید حسین شبیری افزود:ادارات باید برای انجام این امر به خودارزیابی بپردازند، تیم سه نفره متشکل از اعضای خود ستاد نیز طی بازرسی های مکرر به تایید انجام مصوبات در ادارات می‌پردازند تا در راستای اجرای تکالیف قانونی ستاد و حسن نظارت بر آن، ساز و کار مناسب صورت گیرد.

در بخش دیگری از جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار نیز رئیس دادگستری این شهرستان با اشاره به اینکه لزوم قانون مداری در تمام مجموعه های اجرایی و اداری شهرستان لازم است گفت: عدم دخالت در وظایف دستگاه‌ ها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، دستگاه قضایی بر خلاف باور های موجود مانع اجرای قانون نیست بلکه از ساز و کار های قانونی در تمامی ادارات دفاع و حمایت خواهد کرد.

میر علم سیدی افزود: ایجاد فضای نزدیک تر با مردم و خدمت صادقانه باید اولویت دستگاه های اجرایی شهرستان باشد، وظیفه ادارات اطلاع رسانی عملکرد به مردم و رسانه ها است.

وی همچنین از مدیران ادارات خواست از افراد خوشنام و خوش سابقه در مجموعه های خود استفاده کنند و از تقابل با رسانه ها بپرهیزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز