خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر مشهد خبر داد؛

متصل شدن مسیر پایانه مسافربری مشهد به حرم امام رضا (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۴۰

رئیس شورای شهر مشهد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا خط سه را از پایانه مسافربری امام رضا(ع) به ورودی باب‌الجواد حرم رضوی و پس از آن به میدان شهدا، تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حسن موحدیان گفت: دورنگری درباره مسائل زیرساختی شهر مشهد سبب می‌شود که اولویت اصلی ما حمل و نقل ریلی باشد. وجود ظرفیت‌های اقتصادی بسیار در مشهد این شهر را با افزایش نرخ جمعیت روبه رو کرده است.

او با اشاره به خدمات شهری در مشهد گفت: افزایش جمعیت برای مدیریت شهری هزینه‌های بسیاری را ایجاد می‌کند که بخشی از آن در حوزه حمل و نقل است و همه می‌دانیم که نمی‌شود در برابر این روند افزایش جمعیت، عرض خیابان‌ها و معابر را بزرگتر کنیم.

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: اگر دست به انجام کار‌هایی بزنیم که پس از انجامش مردم برایمان کف بزنند یا منتظر تحسین و ستایش آن‌ها باشیم، قطعا آن کار برای رضای خدا نیست؛ کار برای خدا یعنی شاید به ظاهر فعالیت‌هایی دیده نشود، اما آنچه حقیقت دارد استفاده آیندگان از این فعالیت‌ها است.

موحدیان با تاکید بر اهمیت حفظ نشاط شهری بیان کرد: امروز کلانشهر‌هایی که روزانه تعداد خودرو و موتور بسیار زیادی را در خود می‌بینند، بخشی از نشاط شهری خود را از دست داده‌اند بنابراین ما نمی‌خواهیم چنین تجربه‌ای را در مشهد احساس کنیم. آنچه امروز در برابر مدیریت شهری ششم قرار دارد، سوق‌دادن سرمایه‌های متمرکز و پایدار به سوی توسعه حمل‌و‌نقل ریلی است.

او توسعه خطوط ریلی را مهم‌ترین و تنها راه برای خروج از بحران ترافیک‌های سنگین در سال‌های آینده برای مشهد عنوان و تصریح کرد: زمانی که به هزینه‌های تمام شده برای ساخت یک کیلومتر مترو در مشهد در سال‌های گذشته و هم‌اکنون نگاه می‌کنیم، بار‌ها بیان می‌شود که کاش آن سال‌ها با هزینه‌های بسیار ارزان‌تر این خطوط ساخته می‌شد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه تمرکز اصلی شورای شهر و شهرداری بر توسعه خطوط ریلی است، تاکید کرد: جهاد و تلاش برای توسعه خطوط ریلی شاید دیده نشود و برخی نیز بگویند که پول‌ها را به زیر زمین می‌برند، اما چه کسی می‌بیند که دستگاه‌های حفار هم‌اکنون در منطقه خواجه‌ربیع در حال حفاری تونل است.

موحدیان با تاکید بر اینکه دیگر فرصت را از دست نخواهیم داد، اظهار کرد: ما خود را موظف به تامین دغدغه‌های مردم برای فرزندانشان می‌دانیم و تلاش می‌کنیم با نگاهی آینده‌نگر زمینه را برای رفع چالش‌های شهری در سال‌های آتی فراهم کنیم.

او با اشاره به نیاز مبرم مدیریت شهری به کمک‌های دولتی در زمینه توسعه خطوط ریلی افزود: نگاه دولت به خدمت‌رسانی به مردم این امید را به ما می‌دهد که دولت نیز در این راه همراهی‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه خط سه قطار شهری در دوره ششم به صورت کامل به بهره‌برداری نمی‌رسد، ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم تا خط سه را از پایانه مسافربری امام رضا (ع) به ورودی باب الجواد حرم مطهر و پس از آن به میدان شهدا، تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز