خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان کرد:

شبکه های علمی مدل خوبی برای اتصال فضاهای علمی کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۷۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی مغفول ماندن از حق تالیف در کشور را یکی از موانع توسعه علمی در فضای مجازی دانست و گفت: شبکه های علمی یک مدل اتصالی برای ارتباط فضاهای علمی با یکدیگر هستند .

به گزارش ایلنا،ابوالحسن فیروزآبادی با بیان این که فضای مجازی ارتباطات جامعه امروز و اننقال اظلاعات را تسهیل می کند، گفت: برقراری سهل و صحیح این ارتباط از محیظ پیرامون هر جامعه آغاز می‌شود. به همین دلیل کشور‌ها به دنبال ایجاد فضای خاص و ملی برای خود هستند. تنها کشورهایی که توانستند فضای ملی برای خود ایجاد کنند باید نسبت به پیوستگی به فضای جهانی امیدوار باشند.

وی با اشاره به اقدامات شورای عالی فضای مجازی در سال گذشته افزود: تلاش های زیادی برای توسعه فضای مجازی ملی صورت گرفته است که در حوزه‌های ایجاد شبکه ملی، توسعه زیر ساخت‌ها و کاربردهای آن بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اهمیت تولید محتوا در ارتقا کیقیت فضای مجازی در کشور اظهار کرد: تولید محتوا در سال‌های گذشته بسیار گسترده بوده اما کیفیت لازم را نداشته است.نظام آموزشی و نخبگان برای ارتقا کیفیت محتوای تولید شده نقش زیادی دارند اما  متاسفانه با وجود اقدامات خوبی که در قالب شبکه‌هایی مانند رشد انجام شده است اما  فاقد نظام آموزشی منسجم در این خصوص هستیم.

فیروز آبادی با بیان این که توسعه خدمات فضای مجازی در نظام بانکی مطلوب بوده است، افزود:در حوزه دولت الکترونیک توسعه خدمات می‌تواند از سردرگمی و دیوان سالاری در ادارات دولتی جلوگیری کند.امیدواریم در حوزه تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک هم شاهد اقدامات بهتری باشیم. فضای مجازی در حوزه سرگرمی هم با توسعه فضای سالم سرگرمی می تواند به ارتقا کیفیت منجر شود.

وی درباره نقش شبکه علمی ایران در توسعه فضای مجازی و ارتقا علمی این فضا تصریح کرد: ارتباط با شرایط مناسب علمی عامل بسیار مهمی در رشد فضاهای علمی است و شبکه های علمی یک مدل اتصالی برای ارتباط فضاهای علمی با یکدیگر هستند .

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که بازار اقتصاد علمی در ایران بسیار کوچک است، گفت: یکی از دلایل آن مغفول ماندن حق تالیف و کپی رایت است و تا زمانی که این چالش در فضای مجازی ما وجود داشته باشد به بازار اقنصادی علمی دلخواه نخواهیم رسید و تا آن زمان شاهد شکوفایی فضای علمی نخواهیم بود.

فیروزآبادی با بیان این که ایجاد شبکه علمی ایران فراهم کردن یک سخت افزار است، افزود: برای هر پیشرفتی در زمینه فضای مجازی نیاز به توسعه نرم افزار وجود دارد اما به کار گیری سخت افزار مقدمه ای بر نرم افزار است.

فیروز آبادی همچنین در جریان  بازدید از غرفه شبکه علمی کشو در نمایشگاه الکامپ  در جریان اقدامات صورت گرفته توسط شرکت خدمات و ارتباطات شبکه علمی سیمرغ قرار گرفت. وی با بیان این  که از آنجایی که این شبکه می‌تواند نقش مهمی را در عدالت اجتماعی ایفا کند، حرکت بزرگ و تاثیر گذاری در حوزه علمی و فناوری است. وی ادامه داد ارتباط با مراکز و شبکه‌های معتبر علمی دنیا از دیگر مزایای این پروژه است.

لازم به ذکر است که بیست و سومین نمایشگاه الکامپ از 30 تیر ماه تا 2 مرداد در محل نمایشگاه‌های بین المللی در حال برگزاری است. شبکه علمی ایران نیز  در بخش دولت الکترونیک، سالن B38  به منظور معرفی هر چه بیشتر این شبکه ،در این نمایشگاه شرکت کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز