خبرگزاری کار ایران

چوبینه در گفت‌وگو با ایلنا بررسی کرد:

چگونگی تعاملات برای ارائه خدمات پزشکی در دومین کنگره بین‌المللی حوزه سلامت/ «بسته خدمت» محور اصلی تعامل با کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۱۶

مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران گفت: با توجه به وضعیت منطقه و کشورهای اسلامی، همسایه‌های جمهوری اسلامی این انتظار را از کشور ما در حوزه پزشکی و سلامت دارند که ایران بتواند توانمندی‌های موثر خود در این محورها را در اختیار آنها قرار داده تا صادرات دستاوردهای علمی و عینی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر صورت پذیرد.

«حمید چوبینه» مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد: دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در محور سلامت که با تمرکز بر کشورهای اسلامی برگزار می‌شود را باید فصل جدیدی از به هم رسیدن مسائل علمی و گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی دانست. از این جهت نزدیک شدن کشورهای اسلامی در حوزه سلامت و همچنین ایجاد مناسبات دوجانبه و چندجانبه در این مساله می‌تواند از هدر رفتن درآمدها جلوگیری کند. باید بگوییم که چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی می‌تواند در به نتیجه رسیدن مسائل مختلف در حوزه سلامت و همچنین گردشگری سلامت مفید ارزیابی گردد.

وی افزود: ارائه و تکمیل کردن خدمات پزشکی و سلامت در کشورهای دیگر از موضوعات مدنظر این کنگره خواهد بود. علاوه بر آن چنین رویداد بین‌المللی یک وحدت آئینی در میان کشورهای اسلامی به وجود می‌آورد که این روند می‌تواند موجب برقراری مناسبات و حتی تقویت روابط در حوزه سلامت با کشورهای اسلامی منطقه و فرامنطقه شود. همچنین موضوع پژوهش و مراودات علمی در این حوزه می‌تواند در چنین همایش‌هایی مورد بررسی قرار بگیرد و باید بدانیم که دانش پزشکی و خدمات مرتبط با آن مرز نمی‌شناسد و تنها نباید به توانمندی‌های داخلی خود متکی بوده و یا آنها را در خاک خودمان خرج کنیم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه به ظرفیت و توانمندی‌های پزشکی ایران امید بسته‌اند و خواهان افزایش سطح تعامل در این حوزه هستند، گفت: با توجه به وضعیت منطقه و کشورهای اسلامی، همسایه‌های جمهوری اسلامی این انتظار را از کشور ما در حوزه پزشکی و سلامت دارند که ایران بتواند توانمندی‌های موثر خود در این محورها را در اختیار آنها قرار داده تا صادرات دستاوردهای علمی و عینی جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر صورت پذیرد. همگان به خوبی می‌دانند که ایران در محور پزشکی و سلامت دارای رتبه‌های جهانی و توانمندی‌های پزشکی بین‌المللی است، از این منظر محور اصلی کنگره مذکور را باید موضوع بهداشت و درمان دانست. چراکه در حالت فعلی بسیاری از کشورهای همسایه مانند ترکیه، آذربایجان، روسیه، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان و غیره شهروندان خود را برای معالجه و مداوا به کشور ما ارجاع داده‌اند. لذا ایران می‌تواند در حوزه نظری و عملی به عنوان یک چهارراه ارتباطی کشورهای اسلامی در حوزه سلامت اقدام به کنشگری نماید.

وی ادامه داد: ایران در برخی از موضوعات مانند علوم سلولی، چشم‌پزشکی، پیوندها و سایر جراحی‌ها توانسته فعالیت چشمگیری صورت دهد و از ظرفیت‌های خود برای مداوای شهروندان کشورهای اسلامی دیگر استفاده نماید که در اینجا مساله ارائه «بسته خدمت» به کشورهای اسلامی به میان می‌آید. به عبارت دیگر یکی از محورهایی که در دومین کنگره توسعه اقتصادی در حوزه سلامت به صورت جدی پیگیری خواهد شد بحث ارتباط‌گیری و تقویت ارتباط کشورهای اسلامی با ایران در حوزه پزشکی و سلامت خواهد بود. البته در این خصوص ظرفیت‌سنجی‌ و بازاریابی‌هایی صورت گرفته است که بدون شک این مساله در جریان برگزاری کنگره پیگیری خواهد شد.

چوبینی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید برای اینکه ایران بتواند نقش موثر و مفید در حوزه سلامت ایفاء کند، می‌بایست زیر ساخت‌های مهم در حوزه گردشگری سلامت در کشور وجود داشته باشد که بدون تردید این وضعیت می‌تواند وارد حوزه دارو و درمان شده که بی‌شک با آن مرتبط خواهد بود. همچنین باید به این نکته کلیدی توجه داشته باشیم که برای ارائه محصولات خود می‌بایست شکل و فضای ارائه آن مهیا باشد. چراکه بدون تردید در کیفیت محصولات ما شکی وجود ندارد اما زیرساخت‌ها و امکانات آن برای ارائه چنین محصولی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی باید به صورت کامل فراهم شود. در کنار این وضعیت می‌بایست سیاست‌گذاری‌های درست اعم از خرد و کلان در مورد نحوه تعامل با کشورهای اسلامی و مقدمات ورود شهروندان کشورهای مربوطه به ایران فراهم شود که ورود سیاستمداران به این عرصه برای سیاستگذاری مدون در این حوزه که به دیپلماسی عمومی مربوط می‌شود بیش از پیش احساس خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز