خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن داروسازان ایران:

جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت، کمرنگ است

کد خبر : ۳۰۰۴۰۷

رئیس انجمن داروسازان ایران جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت را کمرنگ عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رهبر مژده‌ای آذر در چهاردهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه دنیا در بحث داروسازی در حال پیشرفت است گفت: فارغ التحصیلان ما نیز باید به علم روز مجهز باشند تا بتوانند به نیاز کشور درحوزه تولید دارو پاسخ بدهند.

وی گفت: امروزه اکثر فارغ التحصیلان دارویی جذب داروخانه‌ها می‌شوند؛ باید به این مسئله توجه کرد موضوع ارائه خدمات در داروخانه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد اما به این مسئله توجه نمی شود و این موضوع نگران کننده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران خاطر نشان کرد: این عدم توجه 80 درصد داروسازان را متضرر می کند باید به سرنوشت فارغ التحصیلان این رشته توجه کنیم در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات توجه به این موضوع نشده بود اما با رایزنی هایی که با وزارت بهداشت داشته ایم اتفاقات مثبتی افتاد.

وی تاکید کرد: ما به خاطر تعرفه خدمات داروسازی به مقام وزارت بهداشت مدیون هستیم اگر وزارت بهداشت این موضوع را تایید نکرده بود کسی به خدمات داروسازان اهمیت نمی داد و این از لطف وزیر بود.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: امروز بحث شرف و حیثیت داروسازی کشور مطرح است جایگاه داروسازان در طرح تحول سلامت جایگاه بسیار کمرنگی است اگر این طرح به صورت کامل اجرا شود داروسازان در شهرستانها نمی توانند معیشت خود را تامین کنند.

وی گفت: در دانشکده های داروسازی افرادی را تریبت می کنیم که بیشتر آنها جذب کشورهای دیگر می شوند دیدگاه مسئولین به فعالیتهای داروسازان آسیب می رساند.

مژده آذر خاطر نشان کرد: من به نمایندگی از سوی قشر عظیمی از داروسازان صحبت می کنم خیلی از داروسازان با این شرایط قادر به ادامه کار نیستند با وجود اینکه ما دهها نامه به مسئولین کشور نوشته ایم و پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی با تاکید براینکه ما به هیچ کدام از اهدافمان که خدمت به بیمار، نظام و کشور است نرسیده ایم گفت: لازم است هیاتی برای بررسی مشکلات داروسازان تشکیل شود حرف ما اجرای قانون است این را به که باید بگوییم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز