خبرگزاری کار ایران

شرکت در مناقصات ستاد ایران:

بهترین فرصت برای گرفتن پروژه‌های سودآور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۹۰

اگر تامین کننده بزرگی هستید و یا اگر شرکت پیمانکاری معتبر و با سابقه‌ای دارید، شانس شما برای برنده شدن در سایت مناقصات ملی بیشتر خواهد بود. در طی سال سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف صدها پروژه را برای ساخت و تعمیر معرفی می‌کنند و نیاز خود را به افراد متخصص، قطعات و لوازم با کیفیت اعلام می‌کنند. از این فرصت برای همکاری با شرکت‌های بزرگ و معرفی خود به عنوان یک برند موفق استفاده کنید. برنده شدن در مناقصات کار آسانی نخواهد بود، شما با طیف گسترده‌ای از همکاران خود روبرو هستید که در بسیاری از جنبه‌ها ممکن است نسبت به شما برتری داشته باشند. اما توجه به برخی از نکات می‌تواند شانس شما را افزایش دهد.

 

شناسایی پروژه‌های مرتبط

اگر می‌خواهید شرکت پیمانکاری شما برنده باشد، باید یک استراتژی جامع را برای شرکت در مناقصه در اختیار داشته باشید. خیلی واضح است که شما باید به دنبال پروژه‌هایی بروید که مرتبط با کسب و کار شما است، قطعاً شانس موفقیت شما در این مناقصات بیشتر خواهد بود، چرا که با مشخصات فنی پروژه کاملاً آشنا هستید و به دلیل تجربه کاری نسبت به جزئیات، اطلاعات دقیق‌تری دارید. با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانید تمرکز و زمان خود را تنها برای جستجوی آگهی‌های مرتبط صرف کنید.

 

تکمیل اسناد

پس از پیدا کردن آگهی‌ها، مناقصه گزار اسنادی را برای مناقصه در نظر گرفته است که باید آن‌ها را به دقت مطالعه کنید، چرا که تمام جزئیات و اطلاعات مورد نیاز شما در خصوص پروژه در این اسناد توضیح داده شده است. از جمله اطلاعات ذکر شده می‌توان به قوانین اجرای پروژه، الزامات، شرایط پرداخت، تذکرات بندهای قرارداد و موارد دیگر اشاره کرد. توصیه می‌شود از شرکت در مناقصه در لحظه آخر خودداری کنید چرا که زمان کافی برای بررسی و شناخت پروژه نخواهید داشت. سایت ارتباط گستران هزاره، در کنار آگهی‌های مناقصات، اسناد مورد نیاز کاربر را نیز منتشر می‌کند.

 

قیمت پیشنهادی ایده آل

اگر آمده‌اید تا در مناقصه سامانه ستاد الکترونیکی دولت برنده شوید، کمی ریسک کنید و در بخش قیمت پیشنهادی کمی فراتر بروید. اگر برای انجام پروژه یک جدول زمانبندی دقیق را در نظر گرفته‌اید، تا حدود زیادی می‌توانید بودجه لازم را به درستی تخمین بزنید. تنها کسانی می‌توانند در بخش قیمت پیشنهادی موفق ظاهر شوند که دارای تجربه کاری و یک رزومه قوی هستند. آن‌ها می‌دانند که باید برای انجام یک پروژه برخی از چالش‌ها را در نظر بگیرند، اتفاقات غیر منتظره و تورم را نیز لحاظ کنند. اگر کمی هوشمندانه عمل کنید می‌توانید در کنار رقبای قدرتمند، خود را به خوبی نشان دهید. تمرکز خود را باید بر روی پیشنهاد قیمت بگذارید. قیمت پیشنهادی شما باید منطبق با قوانین باشد، انتخاب کننده را متقاعد و شما را به نتایج دلخواه برساند.

 

اتکا به مهارت و تجربه

از هیچ فرصتی برای نشان دادن دستاوردها، تجربیات و مهارت‌های خود غافل نشوید. ارزیابی در مناقصات نه تنها از طریق مالی، بلکه از طریق فنی نیز انجام می‌شود. با ارائه یک برنامه کاری مدون، داشتن یک رزومه قوی، با لیست بلندی از پروژه‌هایی که انجام داده‌اید، بسیار برجسته خواهید شد. اما اگر از تجربه کاری برخوردار نیستید، بر روی نقاط قوت خود متمرکز شوید، اینکه می‌توانید با توانایی و مهارتی که دارید پروژه را با موفقیت به پایان خواهید رساند.

 

شرکت در مناقصه و کسب سود

پروژه‌هایی که در مناقصه سامانه ستاد الکترونیکی دولت معرفی می‌شوند، معمولا گسترده هستند و تا چندین ماه پیمانکار برنده مشغول به کار خواهد بود. از این جهت پروژه‌های مناقصات سوآور خواهند بود که تا چندین ماه و شاید تا چند سال پیمانکار به دنبال کار و پروژه جدیدی نخواهد رفت. از سوی دیگر موسسات و سازمان‌هایی که به عنوان مناقصه گزار مجری پروژه‌ها هستند، بودجه خود را از دولت دریافت می‌کنند و پیمانکار با خیال آسوده قرارداد را امضا خواهد کرد. گرچه قیمت پیشنهادی نسبت به رقبا بیشتر است اما به طور کلی برای پیمانکار مقرون به صرفه است و به سود خوبی دست خواهد یافت. البته اگر پیمانکار تجربه کافی نداشته باشد و نتواند پروژه را به اتمام برساند، با توجه به تعهداتی که قبول کرده است، باید خسارت‌هایی را نیز به مناقصه گزار پرداخت کند.

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که شما تنها شرکت کننده مناقصات سایت مناقصات ملی نیستید و افراد بسیاری با اهداف مشابه شما در این مناقصات شرکت می‌کنند. اگر درخواست شما به هر دلیلی رد شد، ناامید نشوید و فرصت بعدی را امتحان کنید. برنده شدن در مناقصات می‌تواند سکوی پرتاب مناقصه گران باشد. پس از برگزاری مناقصه و اعلام برنده، تامین کننده و پیمانکار دیگر شناخته شده هستند و می‌توانند خارج از مناقصات نیز نیاز بسیاری از خریداران و شرکت‌ها را برآورده کنند. قطعا کسانی که در مناقصه برنده شده‌اند توانسته‌اند از سدهای بسیاری عبوری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز