خبرگزاری کار ایران

۳ و ۴ بهمن ماه؛

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۳۰۹

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان با حضور اعضا و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اعضای هیئت‌مدیره و مدیرعامل و معاونان و مدیران شرکت فولاد هرمزگان، رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان، مدیران شرکت‌های مطرح فولادی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان، صنعتگران و کارشناسان فولادی کشور، طی روزهای سوم و چهارم بهمن‌ماه در فرهنگسرای طوبی شهر بندرعباس برگزار شد.

در ادامه مطلب بخش‌هایی از سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های این کنفرانس را می‌خوانید.

بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران :

رؤیای تولید فولاد سبز در فولاد هرمزگان محقق می‌شود

از اوایل دهه 80 تا به امروز شاهد تحولات زیادی در صنعت فولاد بوده‌ایم. این تحولات در همه بخش‌ها، ازجمله کوره‌های قوس الکتریکی، ریخته‌گری و… رخ داده است. عمده این تحولات ریشه در برگزاری چنین کنفرانس‌ها و همایش‌های تخصصی دارد؛ چراکه در این کنفرانس‌ها ایده‌های افراد مطرح می‌شود و پرداختن به آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

گروه فولاد مبارکه و به‌ویژه فولاد هرمزگان از سیر پیشرفت عقب نمانده‌اند

سیر پیشرفت انتها ندارد و هر روز باب جدیدی در این زمینه باز می‌شود. خوشبختانه گروه فولاد مبارکه و به‌ویژه فولاد هرمزگان از این امر عقب نمانده و پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. فولاد هرمزگان با ظرفیت 1.5 میلیون تن می‌تواند فولادهای جدید تولید کند و با تولید محصولات با ارزش‌افزوده بالا، به سوددهی خوبی دست یابد.

در فولاد هرمزگان توجه به مسائل زیست‌محیطی و تولید فولاد سبز در دستور کار است

یکی از راهکارهای برون‌رفت از وضعیت کمبود گاز، استفاده از هیدروژن است. در فولاد هرمزگان توجه به مسائل زیست‌محیطی و رفتن به سمت تولید فولاد سبز در دستور کار است و امیدواریم این شرکت بتواند به‌عنوان اولین واحد به این رؤیا دست یابد.

بخشی از پیام محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه:

برگزاری کنفرانس‌های تخصصی از سوی تولیدکنندگان گامی اساسی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان است

صنعت فولاد کشور خوشبختانه با همت و تلاش تولیدکنندگان و متولیان توانست در میان ۱۰ تولیدکننده برتر جهان قرار گیرد. این مهم با تلاش تولیدکنندگان و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و برنامه‌ریزی متولیان حاصل شده است.

صنعت فولاد در گام دوم در حوزه نوآوری فعالیت‌های مهمی را آغاز کرده و به دنبال آن در بخش نخست، نهضت بومی‌سازی شکل گرفته که از افتخارات بزرگ صنعت فولاد است.امروز در بخش دوم، پرداختن به نوآوری‌های جدید و توسعه تکنولوژی در دستور کار ما قرار دارد. با توجه به اهداف توسعه فولاد در جنوب کشور و همچنین تکنولوژی پیشرفته به‌کاررفته در فولاد هرمزگان، باید با هم‌افزایی بخش تولید و اهالی علم، تکنولوژی موردنیاز شرکت‌های فولادی را فراهم کنیم.

مایه خرسندی است که فولاد هرمزگان برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم پیش‌قدم شده و نتایج خوبی را از این طریق طی سال‌های گذشته به دست آورده است.

باید توجه داشت که برگزاری این کنفرانس‌ها از سوی تولیدکنندگان کشور گامی اساسی در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان در صنعت فولاد بوده که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و مسئولان نظام است.

عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان:

فولاد هرمزگان مصمم است به نخستین تولیدکننده فولاد سبز در کشور تبدیل شود

شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته با ثبت 36 رکورد از ظرفیت اسمی عبور کرد و در 10 ماه سال جاری، با ثبت 28 رکورد در تمام حوزه‌های مرتبط با تولید، صادرات و درآمد، به‌خوبی روند توسعه و پیشرفت را در پیش گرفته است. این در حالی است که همواره در شش‌ماهه نخست سال با کمبود برق و در شش‌ماهه دوم با کمبود گاز مواجهیم و محدودیت تأمین انرژی داریم.

ایجاد هم‌افزایی و پیشروی به سمت استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز تولید در صنعت فولاد کشور از دیگر برنامه‌های این کنفرانس است. با توجه به ارائه 110 مقاله و استقبال چشمگیر از این دوره از کنفرانس، یقین داریم که به نتایج بهتری نسبت به دو دوره گذشته دست خواهیم یافت.

امیرحسین فتحی، دبیر سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم:

کنفرانس سوم متمایز از دو کنفرانس قبلی است

بنا را بر این گذاشتیم تا این دوره از کنفرانس، متمایز از دو دوره قبلی برگزار گردد و محورهای آن مطابق با نیازهای کشور تنظیم شود. در همین راستا، ضمن به‌روزرسانی سایت شرکت فولاد هرمزگان، برای 400 نفر از اساتید داخلی و همچنین 200 نفر از متخصصان بین‌المللی دعوت‌نامه حضور در این کنفرانس را ارسال کردیم.

برپایی نمایشگاه جانبی فناورانه فولاد هرمزگان هم‌زمان با برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی

در سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان، به‌منظور تعامل و همکاری بیشتر و آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان با نیازهای فناورانه شرکت فولاد هرمزگان، نمایشگاه جانبی فناورانه با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره فولاد هرمزگان برگزار شد. در این نمایشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پارک علم و فناوری استان هرمزگان، دانشگاه‌های استان هرمزگان، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت آهن و فولاد ارفع، شرکت توکاصنعت فولاد هرمزگان، شرکت تأمین فلزات هونام، شرکت سنگ و فولاد هرمزگان، شرکت نگین فولاد هرمزگان و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه ضمن برپایی غرفه، دستاوردهای خود در زمینه صنعت فولاد را به اشتراک گذاشتند.

در این دوره از کنفرانس موضوعات جدیدی مطرح شد و اغلب مقاله‌های ارائه‌شده به مقولاتی در زمینه محیط‌زیست، انقلاب صنعتی چهارم و افزایش بهره‌وری در صنعت فولاد پرداختند.

داوری مقالات به همت 15 شرکت فولادی و 14 دانشگاه

داوری مقالات به همت 15 شرکت فولادی و 14 دانشگاه صورت پذیرفت و 20 مقاله با حضور متخصصان و دعوت‌شدگان در کارگاه‌های این دوره از کنفرانس ارائه شد؛ ضمن اینکه تعداد کارگاه‌های تخصصی برگزار شده در این دوره از کنفرانس، به 21 کارگاه رسید. در این کنفرانس شاهد برگزاری 20 کارگاه تخصصی و ارائه 20 مقاله به‌صورت پوستر بودیم.

تقدیر از ارائه‌دهندگان مقاله‌های برتر

در آیین اختتامیه، از سوی هیئت اجرایی، از ارائه‌دهندگان مقاله‌های برتر تقدیر به عمل آمد و از پوستر سومین کنفرانس با امضای مدیران و معاونان شرکت فولاد هرمزگان و پوستر چهارمین کنفرانس رونمایی شد.

حضور 700 نفر از اهالی صنعت فولاد کشور در کنفرانس

گفتنی است در این کنفرانس بیش از 700 نفر از اهالی صنعت فولاد کشور حضور داشتند. در کنار برگزاری همایش، نمایشگاه جانبی شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های استان هرمزگان برگزار و فضای مناسبی برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و گفت‌وگو میان مدیران فولاد هرمزگان و نخبگان صنعت فولاد فراهم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز