خبرگزاری کار ایران

نوآوری در تولید، رکن اصلی هوشمندسازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۷۵۳

دومین نشست هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین در شرکت ملی صنایع مس با حضور معاون طرح و برنامه و بودجه، مدیران تحقیق و توسعه، فاوا، اتوماسیون صنعتی، نوآوری مجتمع‌های تولیدی و مدیر تحقیقات و فناوری و ساخت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست دکتر شایسته معاون طرح و برنامه و بودجه اهداف و مزایای هوشمندسازی و ارتقاء فناوریها را به مدیران مربوطه یادآورشده و افزود: «تولید بهینه و پایدار، سهولت و ایمنی بالاتر و تولید مس سبز همگام با مسائل زیست محیطی از مهمترین مزایای هوشمندسازی معدن و بخش تولید است».

همچنین ایشان تاکید کرد: رسیدن به هم‌سطحی و به روزآوری فناوری‌ها در مجتمع‌های تولیدی سه گانه و معادن کوچک مقیاس ضروری است.

در این جلسه طرح‌ها و پروژه‌های هوشمندسازی اولویت‌دار شرکت ملی مس و مصادیق آن در مجتمع‌های تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و اعضا نظرات خود را در این خصوص ارائه کردند.

در پایان، برنامه‌های عملیاتی و ساز و کار شرکت برای حرکت در مسیر ره نگاشت هوشمندسازی شرکت ملی صنایع مس و طرح تحول دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت و پس از جمع بندی نظرات، تشکیل و راه‌اندازی کمیته‌های تخصصی برای اجرایی سازی هوشمندسازی در محورهای 8 گانه مصوب شد.

همچنین موضوع "امنیت سایبری" با حضور برخی مدعوین و اعضای هیئت علمی مرتبط برگزار شد. در این جلسه گزارشی از وضعیت موجود امنیت سیستمها توسط مدیران مربوطه ارائه شد و اعضای حاضر به بررسی چالش‌ها و مسائل امنیت سایبری پرداختند. دکتر شایسته لازمه حرکت در مسیر استراتژی‌های جدید شرکت و هوشمندسازی را حصول اطمینان از امن بودن بسترها، سیستم‌ها و شبکه های ارتباطی شرکت عنوان کرد.

در انتهای این بخش از جلسه، سیاست‌های سایر شرکتها و کشورها در حوزه هوشمندسازی مورد بررسی واقع شد و استراتژی‌های شرکت ملی صنایع مس در این راستا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز