خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

وزارت بهداشت ۴۰ درصد تولید علم کشور را بر عهده دارد

کد خبر : ۲۵۸۳۶۱

مشاور عالی و قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت با سهم ۱۲ درصدی از اعتبارات پژوهشی کشور ۴۰ درصد تولید علم کشور را بر عهده دارد.

به گزارش ایلنا؛ شاهین آخوندزاده در نشست معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه در ردیف بودجه سال ۹۳ اعتبار کل بخش پژوهشی و فناوری کشور ۲۳ هزار میلیارد ریال بوده است افزود: سهم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از این اعتبارات ۱۲ درصد و حدود سه هزار میلیارد ریال می‌باشد.

وی سهم اعتبارات پژوهشی این وزارتخانه را ناچیز دانست و اظهار کرد: با پیشنهادات و رایزنی‌های انجام شده و ابلاغ وزیر بهداشت علاوه بر اعتبارات پژوهشی می‌توان از یک تا سه درصد دیگر اعتبارات دانشگاه‌ها را در این بخش هزینه کرد.

آخوندزاده ادامه داد: در یک سال گذشته تلاش کردیم همین اعتبار ناچیز پژوهشی به نسبت بزرگی دانشگاه، تعداد دانشجو، هیات علمی و خروجی پژوهشی به صورت عادلانه در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود ۶۰۰مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی کشور داریم.

آخوندزاده با بیان اینکه پژوهش بخشی از آموزش است افزود: دانشجو باید یاد بگیرد چطور تحقیق و پژوهش کند و درستی این فرآیند در دانشگاه به او آموزش داده شود.

وی اظهار کرد: پژوهش کار فرهنگی است و محیط پژوهشی را باید آنقدر شاداب کرد تا دانشجویان جذب آن شوند.

گفتنی است: با حضور دکتر آخوندزاده مشاور عالی و قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت مرکز تحقیقات سالمندی با هزینه یک میلیارد ریال و آزمایشگاه سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با هزینه پنج میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز