خبرگزاری کار ایران

اظهارات سخیف وزیر خارجه بحرین: قدردان نتانیاهو و دولتش هستیم!

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۷۸۳

وزیر خارجه بحرین در مراسم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این توافق ننگین را گامی رو به جلو خواند.

به گزارش ایلنا، «عبداللطف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در مراسم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این توافق ننگین را گامی رو به جلو خواند.

وی مدعی شد: «اقدام ما مشخصا برای میلیون‌ها نفر از نسل جوان و کسانی که از صلح میان بحرین و اسرائیل حرف می‌زنند، گامی مثبت است و این صرف‌نظر از هرگونه قومیت خواهد بود. مدت‌ها بود که خاورمیانه دچار اختلاف‌های زیادی بود و بهترین جوان‌هایمان را از دست دادیم. بیانیه امروز از این منظر منعقد شد که پادشاه ما توانست با جسارت این صلح را انجام دهد و او از طریق مردم و نهادسازی توانست این صلح را جلوه دهد. صلح، تفاهم متقابل میان تمام اعضا و ملت‌ها است و به برادرانم در امارات و اسرائیل این روز را تبریک می‌گویم».

وی گفت: «خطاب به اسرائیل و نتانیاهو. قدردان دولت شما و قدم‌های آن هستیم. مشخصا قدردانی عمیق خود را از رئیس‌جمهور ترامپ ابزار می‌کنم و همچنین دولت ایشان. آقای رئیس‌جمهور، کشورداری شما و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما ما را برای صلح دور هم جمع کرد. از وزیر خارجه پمپئو و جرد کوشنر و نماینده ویژه کویت تشکر می‌کنم. همچنین از دیگرانی که وظایف خود را با تعهد و مهارت انجام دادند. خانم‌ها و آقایان امروز و توافقی که امضا می‌کنیم توافقی مهم و اولیه است و ما را موظف می‌کند به تلاش فعالانه برای به ارمغان آوردن صلح پایدار، صلحی که مردم ما لایق آن هستند تا راه‌حل دوکشوری را پی بگیرد».

الزیانی ادامه داد: «ما امروز نشان دادیم که چنین گامی و مسیری ممکن است. حتی نشان دادیم که این مسیر واقع‌بینانه است، به‌رغم آن‌که پیشتر دست‌نیافتنی بود. این فرصتی طلایی برای صلح و پیشرفت است. نباید وقت را برای دستیابی به این صلح تلف کرد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز