خبرگزاری کار ایران

هشدار روزنامه لوموند به اروپایی‌ها نسبت به عواقب وخیم اقتصادی ناشی از شیوع کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۵۳۱

روزنامه لوموند فرانسه خطاب به اروپایی‌ها نسبت به عدم مبارزه جدی با ویروس کرونا و عواقب خطرناک و دردناک اقتصادی ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی القدس العربی، روزنامه لوموند فرانسه همزمان با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در کشورهای اروپائی چون ایتالیا و فرانسه در سرمقاله امروز خود نسبت به پیامدهای وخیم انتشار این ویروس هشدار داد و اتحادیه اروپا را به لزوم تحرک فوری و قوی برای مقابله با انتشار آن فرا خواند.

این روزنامه نوشت که اگر سازمان بهداشت جهانی همچنان در همه گیر بودن ویروس کووید-۱۹ در سطح جهان تردید دارد و دولت فرانسه نیز برای انتقال از مرحله دوم به مرحله سوم مبارزه با این ویروس مردد است، وضعیت اقتصادی موجود به ویژه در سایه کاهش شدید قیمت نفت، سقوط ناگهانی بازار سهام، کاهش تراز تجاری جهان و کاهش ناگهانی تقاضا در مناطق بزرگ اقتصادی جای تعلل ندارد. بنا بر این ضروری است برای آنچه انگلیس «تندباد کامل» می‌نامد، آماده شد. 

لوموند نوشته است که رویه اقتصادی ایتالیا به عنوان سومین تولید کننده ناخالص داخلی در منطقه یورو  در حال حاضر با مشکلات بزرگی روبرو است. آلمان نیز، اولین کشور اروپایی از نظر اقتصادی، بیش از هر زمان دیگری در آستانه رکود قرار دارد. همچنین نباید فکر کنیم فرانسه که اخیرا در مقایسه با همسایگان خود از وضعیت بهتری برخوردار بوده، از پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا در امان است.

این روزنامه با یادآوری بحران مالی سال ۲۰۰۸ و یا بحران بدهی‌های حاکمیتی در سال ۲۰۱۱ به دنبال تردید منطقه یورو برای اقدام فوری در خاموش کردن حریق نسبت به تکرار اشتباهات گذشته هشدار داد. 

لوموند نوشت با توجه به بحران موجود در بازارهای مالی، واکنش‌های سیاسی در این مرحله هم سطح با چالش نبوده و اگر اروپا قادر به هماهنگی بیشتر نباشد عواقب کوید ۱۹ بسیار عمیق و دردناک خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز