خبرگزاری کار ایران

دیدار عباس و السیسی با محوریت معامله قرن

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۶۱۳

رئیس جمهوری مصر امروز- شنبه- به همراه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین آخرین تحولات مسأله فلسطین را در سایه تحولات اخیر و اعلام طرح معامله قرن مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر با یکدیگر دیدار کرده و آخرین تحولات فلسطین را در سایه موضوعات اخیر به ویژه پس از اعلام طرح به اصطلاح صلح آمریکا با نام معامله قرن مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار، السیسی به عباس گفت: «مصر همچنان در صدر کشورهای کوشا برای برقراری صلح فراگیر و عادلانه در منطقه خاورمیانه قرار دارد، مصر بیش از ۴۰ سال است که همزیستی مسالمت‌آمیز و طرد خشونت را به عنوان یک رویکرد استراتژیک و استوار در سیاست ‌های خود اتخاذ کرده است».

وی توضیح داد که موضع مصر در قبال مسأله فلسطین تشکیل دولت مستقل دارای حاکمیت بر اراضی فلسطینی اشغالی بر اساس قوانین بین‌المللی است  و سرانجام نیز هیچ گزینه‌ای برای جایگزینی مذاکرات مستقیم بین دو طرف جنگ برای رسیدن به آرامش وجود ندارد.

محمود عباس نیز در این دیدار از «تلاش‌های صادقانه و ایفای نقش تاریخی مصر» در این زمینه تقدیر کرد.

وی همچنین از «تلاش‌های هدفمند مصر برای برقراری آشتی ملی در فلسطین و اعتمادسازی بین طرف‌های فلسطینی به منظور متحد کردن آنها در این مرحله حساس» تقدیر و تأکید کرد که تشکیلات خودگردان قصد دارد اقدام‌هایی را برای پایان دادن به تقسیم و متحد کردن ملت فلسطین اتخاذ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز