خبرگزاری کار ایران

طالبان مانع ورود نیروهای افغان به مکان سقوط هواپیما شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۴۵

مقام‌های کابل امروز- سه شنبه- اعلام کردند که نیروهای افغان و عناصر مسلح گروه طالبان به دلیل ممانعت از ورود این نیروها به منطقه سقوط هواپیمای نظامی آمریکا با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های کابل اعلام کردند که به دلیل ممانعت گروه طالبان از ورود نیروهای افغان به منطقه سقوط هواپیمای نظامی آمریکا درگیری‌هایی بین دو طرف صورت گرفت.

«خالد وردک»، رئیس پلیس ولایت غزنی گفت که مقام‌های کابل به محض دریافت خبر سقوط هواپیما نیروهای امنیتی را به محل حادثه در منطقه «ده یک» اعزام کردند اما عناصر مسلح طالبان برای این نیروهای کمین قرار دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این نیروها دستور عقب‌نشینی دریافت کرده و با عملیات هوایی روی آوردند، افزود: «بر اساس اطلاعات ما چهار جسد و دو نفر که در هواپیما زنده بودند، مفقود شده‌اند».

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان گفت که نیروهای افغان مورد حمایت ارتش آمریکا تلاش کردند که بر منطقه سقوط هواپیما مسلط شوند و با نیروهای طالبان درگیر شدند. 

وی در ادامه افزود: «آنها توانستند مانع تلاش نیروهای افغان شوند و طالبان به تیم نجات اجازه ورود برای کشف اجساد از مکان حادثه می‌دهد».

مجاهد گفت: «نیروهای طالبان شش جسد را در محل حادثه شمارش کرده‌اند و احتمالا آمار کشته‌ها بیش از این باشد اما نمی‌توان مطمئن شد زیرا همه چیز به دلیل آتش سوزی ایجاد شده به خاکستر تبدیل شده است». 

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند: «سرنشینان این هواپیما کمتر از پنج نفر بوده‌اند و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که دست کم دو نفر سوار بر هواپیما بود است». 

یک مقام وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد که هیچ یک از مقام‌ها و یا افرادی از نیروهای بین‌المللی در افغانستان از مکان این حادثه بازدید نکرده‌اند و ادعای طالبان مبنی بر اسقاط هواپیما گمراه کننده است، چرا که تحقیق اولیه نشان می‌دهد دلیل حادثه نقص فنی بوده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز